No worries at Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu No worries at Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

No worries at Byron Bay

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

08 Oktober 2008 | Australië, Byron Bay

G'day mates

How you doing? I'm fine, thank you. Uhmm waar waren we gebleven? Vrijdag was het laatste berichtje haha. Nou dan zal dit wel weer een onwijs lange saaie blog worden.

Vrijdag sliep ik dus in het YHA hostel op een kamer met amerikaanse studenten die op reis waren tijdens hun semester civiele techniek (ofzoiets) in Melbourne. Boeiend? Nee! Daar hebben we het ook echt niet over gehad hoor haha.

Daar aangekomen heb ik 2 nederlandse jongens leren kennen die ook net als ik nog maar net in Australie waren. We hebben een beetje gekletst en een treetje pils gehaald en die 's avonds tijdens de georganiseerde BBQ van het hostel genuttigd. Niet echt vervelend moet ik zeggen. Op Zaterdag ben ik Byron Bay verder ingeweest om een slaapplek te vinden in Byron. Ik kwam uit bij the ARTS Factory Lodge, volgens iemand van de groepsreis the place to be. Naja dat doen we maar dan he. Geboekt tot 9 oktober want ik had al te horen gekregen dat er niet echt veel werk hier te vinden was.

's avonds kwam ik langs TravelBugs, dat is een travel agency. Op zo'n bordje stond 'work available for international backpackers'. Klonk goed toch? Het werk bleek om flyeren te gaan en je krijgt uitbetaald in TravelBugs. Dat wil zeggen $10,- per uur, in ruil daarvoor moet je iets boeken bij hun. Accomodatie kan ook, dus dat vond ik allang best. Nu is mijn verblijf hier dus zo'n beetje gratis. Ik meteen weer naar dat hostel om bij te boeken tot de 18e oktober. Ik moest namelijk minimaal 2 weken werken.

In het hostel was het weer supergezellig. Woorden zijn overbodig denk ik. Er was een zwembad bij waar we 's avonds nog even heerlijk hebben gezwommen.

De dag erna moest ik dus verkassen naar het andere hostel en ik moest gaan werken. Jaja, mijn eerste werkdag in OZ. Het viel me niet echt tegen moet ik zeggen. Je staat een beetje voor de winkel te flyeren en je zegt je standaard dingen. "Free internet for international backpackers and we have the lowest prices". Af en toe een praatje met iemand en je komt die drie uurtjes wel door. Daarna heb je immers alle tijd om te genieten en te relaxen. En dat doet werkelijk iedereen hier, ik heb nog nooit zo'n relaxed gevoel gekregen als hier. Alles is 'no worries mate'. Helemaal top dus.

Uhmm dat was zondag dus. Daarna lekker naar het strand geweest en de Woolworths ingegaan. Broodjes hamburger gegeten. Roel/Tim en Wieke waren al aangekomen in Byron, die kon ik namelijk al van de groepsreis. Die avond hebben we heerlijk gechilld met backpackerswijn. Dat wil zeggen 4.4 liter wijn voor $10,- --> Eurootje of 6. Te doen of niet? Jawel..

Maandag dus arbeiten, daarna een beetje hetzelfde ritueel. Even kijken in het dorp en beetje chillen op het strand. Je maakt met veel mensen een praatje op het strand en sommige hebben een gitaartje bijzich en zingen wat. Ondertussen mijn notes boekje mee en af en toe een lekker verhaaltje schrijven. Omdat werk vinden lastig zou worden heb ik besloten te gaan WWOOFEN. Dat betekent; willing workers on organic farms. Ik ga dus een paar uurtjes op een boerderij werken en word dan opgenomen in een australische familie. Zaterdag 18 oktober word ik opgehaald in Brisbane. De boerderij ligt vlakbij Newcastle (dat is weer vlakbij Sydney 100km). Ik moet eerst een weekje proefdraaien of ik het wel kan, en andersom of ik het wel leuk vind. Achja we zien het wel.

Voorderest ben ik een beetje het internet opgedoken om een campertje te kunnen huren van 10 december tot en met 10 januari. Lastig allemaal, peak time dan.. Uiteindelijk een betaalbaar campertje gevonden waarmee ik dus samen met mama van 10 december tot 10 januari ga touren. Helemaal het einde, en het ultieme australie gevoel denk ik. We hebben nog geen idee van de route en dat is heerlijk.

Op maandag was de talent show in het hostel. Jammer genoeg ben ik a-muzikaal en zeker in tegenstelling tot al die gasten daar. Het is een beetje een alternatief hostel en je hoort er volgens mij niet bij als je geen baard heb haha. Mjah, er waren onwijs veel gasten die van alles met een gitaar konden en dat gingen laten zien. Het gaf een fantastisch sfeertje in het hostel. Onbeschrijvelijk. Sommige speelde muziek uit hun eigen land (Canada, Engeland, Brazilie), sommige speelde bekende nummers van o.a the Stones.
Die avond at ik volgens mij iets van een uitsmijter ofzo, niet echt boeiend. Nu kom ik er eigenlijk pas achter dat ik weinig meer kan dan vlees braden. Tja, ik kan wel meer maar heb er niet zoveel zin in.

Dinsdag: Werk, terug naar het hostel om even middag te eten en ff aan het zwembad te liggen. Ik heb inderdaad een zwaar leven, kaartjes voor medeleven kunnen richting Australie. Om 16.00 richting het strand gesjokt om daar de zonsondergang te bekijken. De zon gaat hier niet onder in de zee maar op het land wat opzich wel apart is. Op de terugweg waren allemaal mensen aan het trommelen wat opzich niet apart was. Alleen bleek het later dat het allemaal mensen waren die even gingen kijken en mee mochten doen. Jammer genoeg kan ik nog geen eens vader jacob klappen en heb dus ook deze keer me afzijdig gehouden. Wel een uniek sfeertje waarbij ik denk toch een uurtje heb genoten.

Nog even de avondwinkel ingeweest voor kippensoep en lasagne. De kippensoep heb ik met wat geroosterde broodjes gegeten zodat ik toch nog wat vitamines binnen krijg. En ja de lasagne, even vergeten dat er geen microwave was in het hostel. Die zal ik nog wel even terugbrengen zo naar de winkel.

Nu is het woensdag. Op het werk kan ik dus gewoon gratis internetten voor weet ik veel hoelang. Dus helemaal top.

Samenvatting: Het is hier top, ik wil hier niet meer weg. Ik kijk met onwijs veel plezier uit naar de rit met de campervan samen met mama. Ik wil richting de outback, weet niet of zij dat zo leuk vind maar dat lijkt mij in ieder geval een super idee.

Cheers
Rene

  • 08 Oktober 2008 - 04:37

    Nikki:

    Oeii, dat is inderdaad weer een lange... Ik ga nu even braaf naar school en dan neem ik straks de tijd om al je avonduren weer door te lezen!

    Kusje

  • 08 Oktober 2008 - 06:12

    Papa:

    Dat is weer een mooi verslag Rene en ook mooie werktijden ik hoop wel dat je terug kom en dat je niet daar blijf .
    Veel plezier en ik bel je wel weer .Kus papa

  • 08 Oktober 2008 - 06:28

    Nikki:

    Zoo daar was ik weer!
    Maar dat gaan we niet doen he! Daarblijven... In dat geval moeten we maar met zn alle daarheen verhuizen! Maar klinkt wel super gezellig! Lekkere werktijden.. Maar je hebt nu dus eigenlijk twee baantjes? Als het boer rene verhaal doorgaat!?

    Hoop snel meer te horen! Dikke kus schat!

  • 08 Oktober 2008 - 07:39

    Papa:


    Bis vivit qui bene vivit

  • 08 Oktober 2008 - 07:40

    Papa:


    its not the years in life that count, its the live in years

  • 08 Oktober 2008 - 09:15

    Niki:

    Toch bedankt voor de samenvatting op het einde dan hoef ik je hele saaie verhaal niet te lezen, hehe tuurlijk lees ik het wel!!
    heb weer erg moeten lachen! Vooral je A-muzikaliteit die telkens weer terug komt, daar heb ik nooit wat van gemerkt(A)?:P
    Veel plezier nog;) En werkze!
    liefs!
    p.s Idd zo als hier boven al gezegd wordt:P kom wel terug hoor!!

  • 08 Oktober 2008 - 10:20

    Patrick:

    Ben ik dan de enige die vind dat je daar mag blijven..?;) (moet toch een beetje origineel blijven in mijn berichten)
    verder is het weer hetzelfde verhaal: leuk, vet, geweldig dat je het zo naar je zin hebt..!!
    CIAO..!!

  • 08 Oktober 2008 - 12:50

    JOHN :

    EEN TE GEKKE REIS VOLGENS MIJN BEN WEL BEETJE JALOERS OP JE .IK HOOP DAT JE GEEN GEKKE DINGEN DOET EN HOOP JE WEER HEEL HUIDS THUIS KOMT NIET WEL BLIJVEN HE .HEEL VEEL GROETJE ANJA EN JOHN

  • 08 Oktober 2008 - 15:23

    Leone:

    Laat je 'boer Harms' wel ff een charmante foto maken terwijl je je eerste klusjes doet?

    Hahaha!! Post komt eraan trouwens ;)

    Hou van je, kanjer!!
    Liefs, Léone en Luca

  • 08 Oktober 2008 - 16:31

    Chiara:

    zozo schat het ziet er allemaal weer top uit by je!
    ik denk dat je je baard maar moet gaan laten staan want dan hoor je er een beetje bij toch?;)
    naja er valt niet echt veel meer te melden!
    rustig aan en geen rare dingen gaan bedenken zoals dat je daar gaat blijven want dat is niet de bedoeling. :P

    xxx loves.

  • 08 Oktober 2008 - 21:41

    Je Moeder:

    Je heb je klompen toch wel ingepakt?

  • 08 Oktober 2008 - 22:30

    Vaders Vader:

    Kan je niet iedere keer alleen de samenvatting doen? beetje vermoeiend dit... of samenvatting bovenaan ofzo... pas je op dat je je bolletje niet verbrand op t hete weiland daar?
    gwn auto kopen man.. niet lullen geld niet belangrijk, ben je voor de rest van je vakantie daar voorzien van slapen en reizen! xxx

  • 12 Oktober 2008 - 12:07

    Oma Homan:

    wat ken jij kletsen. Ik vond het hartstikke leuk om iets van je te horen.
    Geniet er maar van
    groetjes van je oma

  • 21 Oktober 2008 - 17:29

    Opa En Oma:

    Leuk Rene dat ik je vanmorgen heb gesproken op msn.jammer dat je geen leuk werk hebt nu.maar zoek maar vlug iets anders.We genieten veel van je verhalen.Je blijft daar niet hoor. Een half jaar is lang genoeg.We missen je hier allemaal.Maar geniet maar veel hoor lieverd.Heel veel liefs van opa en oma.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 78979

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: