Weekje Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu Weekje Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Weekje Byron

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

14 Oktober 2008 | Australië, Byron Bay

Hahoi!

Here I am again. Hoe is het daar jongens? Genieten jullie nog een beetje? Graadje of 10 denk? Lekker allemaal naar school? Weer lekker saai op je werk? Ahh zeurt je baas of manager weer? Vervelend joh.. Hebben jullie weer zin in een verhaaltje? Of denken jullie nou wat plaagt Rene ik stop maar met lezen.
Whatever..

Uhmm the last time that I wrote was last week isn't? Laten we dan maar bij het begin beginnen. Op woensdag ging ik bij het eten aanschuiven bij drie duitsers die op tour waren in Australie. Het waren duitsers die redelijk engels spraken en ik kann auch ein bischen deutsch sprechen Nee hartstikke gezellig. Na een tijdje gingen we naar beneden waar allemaal picknicktafels waren. Het aantal duitser was geminimaliseerd tot 1 en er kwam een deen en een canadees bij zitten. Het werd later, en later.. en toen besloten we toch nog even het dorp in te gaan voor een biertje of 2 bij een enorm foute tent. Naja een beetje backpackersstyle dus alleen de entree
betaald ($5,-) en niets meer gekocht. Daarna nog naar een club gegaan waar we free entree hadden dus dat was wel beter. Bij deze club was een balkon en hier heb ik met veel mensen een babbeltje gedaan. Het waren eigenlijk alleen maar backpackers dus een relaxt sfeertje. Maarja het werk wachtte weer de volgende morgen dus toch maar rond een uurtje of 1 huiswaarts gegaan.

De dag erna zo fris als een hoentje geflyerd. Ik krijg het door hoe het werkt en het is best leuk om te zien
dat iemand iets gaat boeken omdat jij hem naar binnen heb gelokt haha. Het praatje gaat steeds beter en ik
zie 3 uur lang allemaal mensen lopen en dan maak ik af en toe een gezellig praatje.Ik heb wel een chille collega dus we hebben afgesproken dat we een halfuur voor de winkel gaan staan en dan een halfuur door 'town' gaan lopen. Dat halfuurtje beetje lopen wordt al gauw een half uurtje ergens zitten/een halfuurtje beetje winkeltjes kijken/je boodschappen doen bij de Woolworths of naar de subway die om de hoek zit. Foei, maarja.. met dit weer geniet
je toch het meest als je zit. Na terugkomst in het hostel toch maar even een siesta gedaan, ik had namelijk nog wat slaap in te halen. Daarna heb ik lekker een broodje ei genuttigd in het hostel met een litertje melk dus ik kon er weer tegenaan.In de avond aangeschoven bij 2 hollandse dames dus gewoon lekker slap lullen in je moedertaal. De dames gingen goon-pongen. Ja dat bestaat.. Uhmm zet 10 bekertjes met goon op een pingpongtafel en gooi het
balletje erin. Raak? Drinken..Het werd een latertje. In Byron kwam ik trouwens nog 2 jongens van de groepsreis midden op straat tegen wat erg leuk was.Tijdens werktijd nog even wat geluld en afgesproken elkaar te bellen. In het hostel waren
nog 2 groepsleiders van de reis, ook erg leuk!

Vrijdag was ik frei.Ik had met mijn verdiende geld een 'tourtje' naar Nimbin geboekt en werd dus om een uurtje of 10 opgehaald bij mijn hostel. Het werd een geweldige rit naar Nimbin, de buschauffeur had zijn i-Pod meegenomen en aangesloten dus het werd een goede mix van classics. Je mocht ook je eigen i-Pod aansluiten maar iedereen
was tevreden met de muziek. De rit vond ik eigenlijk een van de leukste dingen van de tour. Nimbin is een dorpje in Australie waar wiet een beetje gedoogd werd. Dat vond ik wel leuk om te zien eigenlijk. Degene die mee waren met de tour kwamen vooral uit Groot-Britannie. Nou die Welshman was echt totaal niet te verstaan. Er waren nog wat ieren
en wat gasten uit noord-engeland. Op de terugweg hadden we een BBQ wat echt superchill was in een mooi park met gebergte. Foto's komen niet want ik had toen nog geen camera.. Thanks pa! Er was trouwens een Italiaan die een lachkik had van anderhalfuur. Fantastisch! Op de terugweg gingen we nog naar een riviertje waar je in mocht springen maardat deed ik niet want ik had mijn zwembroek niet aan. Het was vrijdag en ik wist dat mensen van de groepsreis in Byron aan zouden komen dus dat zou wel leuk worden. En ja hoor, in het hostel kwam ik Bjorn tegen van de groep, hij vertelde mij dat de rest in Aquarius zat dus dat zou helemaal top worden. In de avond ging ik dus eerst met Bjorn naar Casperen Bas die een autootje hadden gekocht en die ergens neergezet hadden om te pitten. Daarna dus richting aquarius. Ik kan hier een verhaal vertellen maar als ik nou zeg dat het sfeerverhogend was weten de meeste wel genoeg denk ik. Gewoon top!

Zaterdag was ik weer vrij en kon ik dus lekker uitslapen. En dat heb ik gedaan, om 12.30 kwam ik beneden met joggingpak,pet en bril op dus een echt zondaggevoel op zaterdag. We hebben wat mannetjes geregeld en een
pokertoernooitje georganiseerd. 2e geworden dus $ 10,-. Daarna nog even monopolie gespeeld maar ik was
de eerste die failliet was. Bjorn had er meer zin in en heeft gekookt voor ons 4tjes. Steak, groente en aardappelen..Ja helemaal geweldig voor maar $8,- In de avond weer naar Aquarius gegaan en het werd een rustig avondje voor mij
omdat ik weer ging werken de volgende dag. Erg gezellig dat wel!

Zondag arbeiten. Jaja.. En weer had ik er enorm veel zin in en ging het lekker. Aan het eind van de week heb ik $250,- verdiend voor accomodatie in Sydney. Echt relaxed. Ik moet even in mijn geheugen graven wat ik zondag gedaan heb want heb mijn dagboek even niet bij de hand. Oja! Bij terugkomst een pokerspelletje van de jongens meegekeken en daarna ging ik even het zwembad in bij ons in het hostel. En ook in de avond weer naar de nederlandse buddy's in Aquarius. Deze keer werd het wel een latertje, en ook ditmaal weer erg genoten. Ja het wordt een eentonig verhaal denk ik.

Maandag dus gewoon weer gewerkt, ook dat wordt een eentonig gebeuren maar het is toch echt zo. Even mijn euro's
van de bank gehaald want de dollar is echt extreem laag dus ik kreeg nog best veel dollartjes ervoor terug. Voorderest beetje gechilld in het hostel in het warme gedeelte van het zwembad en nog even naar het strand geweest. Ik heb deze dag even lekker niet gekookt maar naar de subway geweest. Heerlijk broodje roast beef. 's avonds was de welbekende talent show geweest na nog even op msn gezeten te hebben. Daar nog beetje gezellig gekletst. Bij binnenkomst was de talent show al aan de gang en ik ging bij een jongen uit Nieuw-Zeeland zitten. Er werd bij binnen komst Fast Car van Tracy Chapman gespeeld. Werkelijk kippenvel. Die jongen komt in februari naar Amsterdam dus als ik terugkom gaan we even wat drinken. Andersom ook, als ik nog naar Nieuw Zeeland ga gaan we even flink stappen.

Dinsdag: Arbeiten. Daarna supergechilld op mijn kamer want ik heb ipod boxjes gekocht $20,- Mijn dagboek even bijgewerkt en een klein verhaaltje erin geschreven. Verder beetje gechilld met wat jongens op de pingpong tafel en gevoetvolleyd. Ik kreeg een mailtje dat ik pas zondag kan gaan WWoofen. Dus dat wordt 2 dagen Birsbane, dat vind ik opzich geen eens zo erg dan kan ik ff een wandelingetje maken in een andere stad en 2 dagen in een ander
hostel. Beetje op reis met mijn rugzak. Donderdag ga ik even mijn kleren weer allemaal wassen zodat ik een beetje fris op de boerderij verschijn zondag. Ik vind het altijd een klus omdat ik niet precies weet welke shirtjes wel bij elkaar
kunnen enzo..


Het volgende berichtje zal nog wel even op zich wachten. Misschien in Brisbane, misschien vanaf het wwoofadres.
No worries mates
Cheers!



  • 14 Oktober 2008 - 08:18

    Nikki:

    Doe jij ook nog wel eens wat nuttigs daar ;)..
    Maar ik kijk uit naar je volgende verhaal! Hoop dat het boeren leven bevalt!

    Kusje

  • 14 Oktober 2008 - 08:46

    Leoon:

    Weer genoten van je blog!
    Mis je lieverd!

    Kusjes!!

  • 14 Oktober 2008 - 09:17

    Bertrand De La Monta:

    En ik zeg: ach kom, we zetten de klok een uur achteruit en we nemen er nog een.

    Succes met het schapen neuken

  • 14 Oktober 2008 - 13:26

    Chiara.:

    oke dat eerste stukje kan echt niet!
    maar ik ben blij dat je het zo naar je zin heb schat.
    ik mis je

    kus

  • 14 Oktober 2008 - 14:52

    Papa:

    Helemaal tegek om te lezen wat je mee maakt.
    Ben blij dat alles goed gaat . Kus Papa

  • 14 Oktober 2008 - 23:18

    Niki:

    Overleven in australië, eitje, de was doen, toch iets moeilijk ;)

    Succes met je boeren leventje straks!

  • 15 Oktober 2008 - 06:01

    Ing:

    wat een belevenissen te gek gewoon dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 78971

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: