Skydiven!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu Skydiven!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Skydiven!!

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

18 November 2008 | Australië, Byron Bay

G'day mate

How ya doing today mate? I'm good, thank you.. Op veler verzoek hier een volgende blog!

De vorige blog was een video blog en dat was opzich wel leuk maar deze keer schrijf ik gewoon weer lekker makkelijk een stukje! Uhmm de vorige blog was vorige week maandag. Toen zei ik dat ik de volgende dag ging skydiven!

We beginnen deze blog met de maandagavond. De talentshow, ik heb stukjes opgenomen, jammer genoeg laat de kwaliteit te wensen over! Misschien koop ik die dvd nog die gemaakt is voor 5 dollar. Een uniek aandenken!! 'savonds was een uitermate geslaagde avond moet ik zeggen. Ik had 2 canadese zusjes ontmoet die in het dorp bij een of andere aboriginal gratis verbleven en gewoon naar de Arts waren toegekomen om te chillen. Onwijs leuk en gezellig ;)

De volgende dag zou ik gaan skydiven. Ik zou om 5.15 worden opgehaald; de eerste keer had ik zelf afgebeld.. Ik sliep pas om 4.30 namelijk dus dat leek me niet echt een goed idee. We besloten het om een uur of 11 te doen alleen toen was het weer te winderig. Smiddags gewoon gewerkt en 's avonds naar het strand geweest met een meisje uit Nederland die ik op m'n werk had ontmoet. Het was volle maan dus het hele strand was verlicht. Handdoekje om op te chillen, muziek uit je Ipod en 's nachts pas teruggaan. Wat wil je nog meer?

Woensdag zou ik om 9.30 opgehaald worden, nahh zo gezegd zo gedaan en toen na 10 minuten te rijden kreeg de buschauffeur een telefoontje met de mededeling om ons toch maar weer terug te brengen, nog steeds te winderig pff. Ik kon hierdoor niet werken dus dat was wel balen. Om 15.00 was de tweede poging en toen ging het wel door. Daar aangekomen kwam ik in de tweede groep terecht dus uiteindelijk sprong ik pas om half 6 uit dat gekke vliegtuig! Maar wat een onbeschrijvelijk ervaring was dat zeg, niet normaal!! Je zit helemaal vastgebonden met touwen aan degene wie met je meespringt. We gingen eerst ongeveer 20 minuutjes vliegen om op 14.000 feet te komen. Dat is meer dan 4 km hoogte!! Een erg mooi uitzicht over het meest oosterlijke puntje van OZ! Toen was het tijd om de spring te maken, het was helemaal niet eng want de instructeur sprong al voordat ik bang kon zijn! De sprong is opgenomen door iemand die meesprong, dus de dvd is exclusief te zien wanneer ik thuis kom. Sommige mensen hebben de foto's wel gezien in hun mailbox denk ik! Amazing!

'savonds echt enorme buikpijn, ik denk van de sprong. Dus om 22.00 lekker naar m'n bed gegaan. Muziek uit de speakers (heb ik al tijdje terug gekocht 20 dollar). Heerlijk

Uhmm donderdag weer gewerkt en savonds weer naar het strand geweest met dat meisje uit A'dam. Erg gezellig weer. Jah, het verhaal word voor jullie misschien beetje saai maar dat kan me aan de ene kant ook niet zoveel schelen.

Vrijdag heb ik na m'n werk lekker niets gedaan en met m'n joggingbroek een beetje op de bank gehangen en m'n engelse boek uitgelezen met een paar biertjes. Voor de volgende dag had ik namelijk een snorkeltrip geboekt en hiervoor moest ik om 6.45 aanwezig zijn. Ja wie bedenkt in godsnaam die tijden? Maarja, ik was dus om 6.45 present en daar een beetje de procedure's gevolgd. Nou eerst een vragenlijst waar ik om moest lachen komt ie..
1. Heb je in de vorige 12 alcohol gebruikt? Uhmm ja, maar toch nee opgeschreven
2. Kunt u goed zwemmen? Uhmm nee, heb geen zwemdiploma toch maar ja ingevuld.
3. Kunt u goed ongehinderd ademen? Nahh ik heb toevallig 2 nieuwe longen en kan niet door m'n neus ademen maar voorderest wel hoor--> ja ingevuld..

Dit beloofde wat zeg. We gingen met een groepje van 8 wat wel gezellig was. Wij moesten allemaal in een wetsuit en daar zag je mijn gespierde lichaamsbouw natuurlijk uitstekend in. Naja met een autootje naar het strand, bootje van de trailer en op naar Julian Rocks. Een heerlijk boottochtje full speed ongeveer 5 minuutjes. Heerlijk werkelijk..rare vogel ben ik ook haha. Iedereen vond het maar niets zo hard over de golfen..

En toen hup, m'n australische buddy opgezocht (australisch meisje uit Brissie) en het water in. En toch echt moeilijker dan gedacht. Ik wist opzich al dat ik niet echt de zwemkunsten van pieter van de hoogeband had maar met zulke rare flippers aan je voeten maakt het er niet al te makkelijk op. En het ademen was ook best zwaar door zo'n smal pijpje. Komt nog bij dat de golven onzettend hoog waren dus om de 5 minuten had ik weer een liter zout water in m'n mond. M'n australische buddy was met 2 andere vriendinnen dus gingen we gewoon in een groepje van 4. En ik moet zeggen het was prachtig. Mooie vissen en plantjes onder water. Toen ik het even door had werd ik wat meer ontspannen en ging het ademen makkelijker. Doordat je een wetsuit aanheb zink je niet dus kun je ook af en toe op adem komen. Op een gegeven moment ging ik een beetje mijn eigen koers varen (toepasselijk spreekwoord hier) en hield mij een beetje aan de boei vast van de boot zodat ik niet dat pokkeend weer terug moest zwemmen naar de boot. Snappen jullie het nog? Ik wel in ieder geval haha...Al met al een indrukwekkende ervaring. Ga ik zeker doen als mama hier is!

Savonds was erg leuk. Met een onwijs leuke grap in de hangmatten gezeten en later uit geweest in Beach hotel. Was echt supergzellig, wel een dure avond jammer genoeg maar genoten hebben we zeker. En ik was de dag erna vrij dus ik kon lekker uitslapen..

Zondag dus heerlijk uitgeslapen en om 14.00 gingen we sea kayaken. Klinkt heel indrukwekkend maar het was bovenal ontzettend relaxed. Ik zat (weer) met een canadees meisje in de kayak en we hadden alletwee zoiets van het komt wel goed, vooral niet teveel inspannen en lekker beetje niets doen en slap lullen. De groep moest steeds op ons wachten haha. We hebben denk zo'n 2 uur op zee gezeten wat erg leuk was. Jammer genoeg hebben we geen dolfijnen gezien, dus mogen we in principe nog een keer gratis. Of ik dat ga doen weet ik nog niet want dan kan ik minder werken.. Denk het wel.. Weet alleen niet of die begeleider het zo leuk vind om mij weer te zien haha. We hebben op het strand koffie en koek gegeten en gingen daarna terug. Ook weer erg leuk dit kayaken..

Uhmm zondagavond heel veel nederlanders in ons hostel en erg gezellig gehad, erg laat geworden. Ja dat is het wel zo'n beetje haha. En gister was de talentshow wat weer leuk was. Geen storytellers deze keer maar vooral gitaargebeuren!

Ik ben verhuisd naar Backpackers Inn omdat ik met mijn traveldollars dat kon betalen dus zo bespaar ik weer wat centen. Zaterdag vertrekt mijn bus om 7.45 richting Rainbow beach. Ik heb er zin in, ook al baal ik best wel een beetje dat ik dan Byron (al) moet verlaten. Het is zoooo leuk hier..

Over ietsje meer dan 2 en een halve week komt m'n ma aan in Sydney. Ik ben er dan ook want ik pak vanaf Hervey Bay het vliegtuig terug. Ik ben benieuwd wat Fraser Island voor mij in petto heeft.

Nou dames und heren. Geniet nog even van het weer bij jullie.. Foto's komen nog..(misschien, als ik zin heb)

Cheers
Rene


  • 18 November 2008 - 07:38

    Nikki:

    Wooow! De laatste week heb je echt super veel gedaan! Gaaf allemaal
    Je kijkt er vast naar uit dat je moeder komt!

    Maar gooi die foto's er maar gewoon op ;) Daar maak je ons allemaal weer blij mee!

    Dikke kus (K)

  • 18 November 2008 - 10:24

    Opa En Oma:

    We zijn blij dat je zo geniet lieverd Het is weer een leuk stuk wat je ons hebt geschreven.
    Je beleefd wel veel he.Pas wel goed op jezelf.
    Veel liefs opa en oma.xxx

  • 18 November 2008 - 11:17

    Papa:

    Wat een avonturen weer jongen ik heb ook een keer gesnorkeld en ben toen zowat verdronken als die kapitein van het schip geen reddingsvest had gegooid was ik er niet meer geweest.Zou wel fijn zijn als je af en toe wat fotoos plaatst veel plezier jongen en tot horens

  • 18 November 2008 - 11:49

    Niki:

    Whahahahah die vragenlijst is geniaal!!! Wat ben je ook inderdaad een rare vogel, het is dat je het zelf zegt...;) Mooi dat het snorkelen leuk was! En als je nog een keer gaat heeft je vader je iig bemoedigd met zijn eigen ervaringen.... hahaha!
    Liefs!

  • 18 November 2008 - 11:52

    Niki:

    btw, misschien moet ik onder een schuilnaam gaan reageren, aangezien ik lees dat er geklaagd wordt over het aantal reacties van het vrouwelijke front. We willen René natuurlijk niet het idee geven dat hij zoo gewild/geliefd/populair is... wat hij natuurlijk duidelijk niet is..

  • 18 November 2008 - 19:36

    Leoon:

    Lieverd, weer een ontzettend leuke blog! Je moet niet teveel van mama verwachtten.. Zet haar maar tijdens je snorkeltrip in een strandstoeltje ofzo hihi.. (grapje mam)

    Mis je wel heel erg René, maar ben blij dat je daar geniet! De foto's waren inderdaad tegek!

    Liefie, hou je taai, love you xxx

  • 19 November 2008 - 09:12

    Je Mams:

    Nog 15 dagen te gaan!!! Enne.... zet mijn strandstoeltje maar vast klaar,handdoekje erover en ik geniet. Maar Nemo wil ik wel vinden hoor!

  • 19 November 2008 - 14:24

    Nic:

    Hee Reneetje!

    Man wat kan jij lullen zeg.. je zou uurvergoeding moeten geven voor het lezen van je verhalen!

    Ik mis je wel hier! Mies moet nodig door iemand anders bezig gehouden worden..

    Hele dikke kus!

  • 23 November 2008 - 23:58

    André Van Hout:

    Dag René,

    Wat is het toch ontzettend leuk en prettig om jou verhalen te lezen. Wat ben jij volwassen geworden zeg! Dat is natuurlijk wel jammer, maar ik denk dat je het super zal hebben daar 'down under' - lekkere recht toe, recht aan- naam overigens - en hopelijk vermaak je je daar nog uitstekend. We spreken snel maar weer eens af als je terug bent in ons landje.

    Liefs,

    Drétje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 78968

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: