Wicked!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu Wicked!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Wicked!!

Door: Rene en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Rene

12 December 2008 | Australië, Melbourne

G'day mate

Traditiegetrouw beginnen we deze blog waar we gebleven. En om eerlijk te zijn heb ik niet echt een idee wanneerik voor het laatst heb geschreven. Dus laten we dan nog maar een keer bij zaterdag 6 december beginnen. Mama kwam
om 6.45 aan op International Airport in Sydney. Ik ging met de shuttle bus heen en heb daar even gewacht en toen kwam ze door de gate. Snel de laatste nieuwtjes uitgewisseld. Via een computer/telefoon praten blijft toch onhandig vind ik maar. We pakte de shuttle bus richting de stad.

Het duurde even en toen kwamen we aan. Mama ging inchecken in haar hostel. Ze had nog geen last van een jetlag dus besloten we Sydney maar door te lopen. Beginnen bij de Harbour Bridge via Pitt Street. Daarna langs het opera house,
even de bekende oe en ah's en toen via de botanic garden even terug naar het hostel. We waren alletwee best moe dus besloten we de 380 naar Bondi te nemen. Hier zijn we in de middag lekker in slaap gevallen. Ik had nog een klein ongelukje in de zee
toen ik op een gegeven moment even rustig naar de boulevard zat te kijken en er een enorme golf mij tegen de grond smeet. Au, dat deed pijn in mijn pols.

's Avonds hebben we gegeten bij een restaurantje, het was immers mijn verjaardag. Een heerlijke steak werd genuttigd, daarna richting dakterras van mama haar hostel. Daar bleken de vleermuizen over te vliegen wat een enorm gaaf gezicht was. De skyline van Sydney op de achtergrond. Deze keer geen aapje in de boom, maar vleermuis in de lucht. Mama dacht dat het vleerhonden waren..:S Maar honden kunnen niet vliegen, toen zei mama: Muizen wel dan?

De dag erna besloten we even naar Travelbugs te gaan om het internet te spotten. Dit kan ook op maandag zijn geweest dus daarom weet ik niet wanneer mijn laatste blog is geweest. Ik heb begrepen van mama dat jullie wel van lezen houden dus bij deze zal ik een extra lang verhaaltje schrijven. In deze setting waarin ik nu zit is het ook niet zo probleem moet ik zeggen, ik zit in de camper met mijn laptop op schoot. Helaas geen internet dus dit blogje knal ik later online.

*Zouden jullie asjeblieft nog een keer willen zeuren om de foto's. Ik heb er genoeg op m'n usb dus als ik terug ben zal ik ze allemaal laten zien aan jullie. Filmpjes staan er ook op dus dat is wel leuk. Het online gooien hier kost 10 minuten per foto en het is een ongelovelijke teringtrage verbinding meestal. Sorry dames en heren. Ik snap dat jullie foto's willen zien, wij kijken immers ook de hele tijd in de spiegel, en dan denken we; Ja we mogen er best wezen.

Next, we waren bij zondag. We gingen naar het sea aquarium in Darling Harbour. Dit is een soort attractie met al het wildlife
onder water in Australie. Wij erheen en als echte touristen natuurlijk veel lezen. Veel vissen gezien; grote,kleine, gekleurde. Maar we kwamen natuurlijk voor het wildere gedeelte. Er was 1 krokodil die een beetje schijndood was en er was een tunnel met ontzettend veel haaien die over ons heenzwommen. Erg gaaf. Ook roggen van een oppervlakte van een paar meter. Erg indrukwekkend. Na Darling Harbour hadden we het idee om even een kijkje te gaan nemen bij de Wicked Camper die we zouden huren. Dit was in George street, waterloo. We begonnen te lopen, en nog eens, en nog eens.. Pff op het eind besloten we maar een taxi te nemen voor het laatste stukje. Deze dag hebben we minimaal 5 uur achter elkaar gelopen door de stad. Jammer genoeg was Wicked dicht dus konden we geen kijkje nemen. 's Avonds een kip gehaald bij de Woolies. Heerlijk opgegeten op het dakterras. Toch kreeg ik steeds meer zorgen over m'n pols omdat ik hem niet kon bewegen. We besloten dus even naar het ziekenhuis te gaan, waar we echt perfect werden geholpen. De doktor kon op de X-Ray niet goed zien of het gebroken was dus werd er een gipsen spalk aangelegd en werd er een afspraak gemaakt bij de handclinic.

De dag erna, maandag, besloten we om naar het Wildelife te gaan. En om eerlijk te zeggen viel het een beetje tegen. Je verwacht WILD. Maar de beesten zaten in kooitjes en waren tam. We hebben wel veel gezien o.a de meest gifitige slangen en spinnen. Wat grote vogels, kangaroes, wallibi's en koala's. Hartstikke leuk. Je kon op de foto met een koala voor 20 dollar alleen dat deden we maar even niet. We blijven nederlanders en we hopen er eentje te spotten in het echte wild. 's Avonds vergelijkend warenonderzoek gehouden door een kip van de Coles te halen en op te eten. De kip van de Woolies was beter! 's Avonds een paar versnaperingen op het dak
gedronken.

Dinsdag had ik in alle vroegte een afspraak bij de hand clinic in het hospitaal van Sydney. Gelukkig was alleen mijn spier verrekt en het scheurtje was niet
goed te zien of heel klein. Ik vond het allang best want dat betekende dat ik geen gips om mijn klauw moest. Snel de was erna naar de wasserete gebracht en toen voor de 2e keer deze week naar Bondi. We waren de drukte van de stad wel een beetje zat eigenlijk. Daar een middagje gezeten. Daarna terug naar de stad om wat te eten. We hadden enorm trek in Chinees. Nou, ik kan je vertellen. Bijna geen een chinees te vinden in Sydney (behalve in chinatown natuurlijk) terwijl je soms letterlijk struikelt
over de aziaten hier. Na weer een trektocht door de stad van een uur schoven we aan bij een italiaan wat ook erg lekker was. De avond gingen we niet te laat pitten want we moesten de Wicked ophalen.

De dag erna pakte we de taxi naar George Street, Waterloo. (Suburb van Sydney) om onze gehuurde camper te halen. Na de gebruikelijke procedure stapte we in de wagen op weg naar de Highway. We hadden besloten om niet omhoog via de oostkust te gaan maar eerst naar het zuiden. Dit omdat het nu regenseizoen is in
het noorden. Het plan zou dus zijn om via Melbourne naar Adelaide te gaan. De great ocean road dus. We hadden geen idee hoe de wagen zou rijden dus we hadden eigenlijk niet echt een idee waar we zouden stoppen voor het slapen. Na een tijdje kwamen we op de highway. Ze rijden hier links, dat wil zeggen dat het stuur rechts zit, en niet alleen het stuur zit aan de verkeerde kant, ook de richtingaanwijzer. Mama heeft al 10 x de ruitenwisser aangehad terwijl ze de knipper wilde gebruiken. 4x zat ze aan de verkeerde kant van de weg te rijden maar we leven nog. De eerste stop om te pitten was 416 km later. Tussen Batemans Bay en Eden (voor de liefhebbers). We zagen een bordje met camping dus gingen we eraf. Aan het eind van de weg werd het een gravel road. En het was stijl, erg stijl. Onze wicked trok het gelukkig wel! Toen we bij de camping aankwamen werden we al door het huispaard begroet. Dit paard liep gewoon los. Er was voorderest niemand aanwezig dus hek open en erin met de wagen. De klep ging open, eitje gebakken enzovoort. Toen kwam er iemand aan die vertelde dat we konden camper onderaan hun gebied want daar was een bushcamping/ Lees: stok grond met compost wc. Kosten waren maar 10 dollar per nacht. We waren helemaal alleen en dat was wel speciaal midden in de bush. We gingen nog even
een flinke wandeling omhoog maken om kangeroes te spotten en ja hoor we vonden ze. Vrolijk aan de rand van weg beetje dartelen. Ze waren banger voor ons dan wij voor hen. Echt heel leuk om te zien hoor. Op de terugweg kwamen we de man des huizes tegen. Mama was een beetje bang dat de wicked niet meer omhoog kwam en zodoende vroegen wij aan die man om ons te helpen. Hij ging wel alleen om 6.30 weg. Geen probleem en zogezegd zo gedaan kwam hij de volgende ochtend ons helpen en heeft hij de camper naar boven gereden. Mama in zijn 4x4. Dag 2 was begonnen!

Dag 2 bracht ons dus verder naar het zuiden. Via Eden gingen we door. We hadden een kleine stop voor een koffie in een klein plaatsje en daar vertelde de eigenaar van het cafeetje dat Cape Conran wel de moeite waar was om langs te gaan. Deze route was maar 18 km langer. En ik moet hem gelijk geven, het was een stuk leuker. We stopten bij een strandje voor een wandeling. Erg mooi uitzicht. Daarna reden we verder en de volgende stop was Lake Entrance. Het landschap veranderde hier van erg bebost naar meer platteland wat wel bevorderent was voor de snelheid. Bij Lake entrance hebben we even boodschappen gedaan. Het leuke is dat we vooraf niet echt een enorm plan hebben gemaakt waar we moeten zijn. En het rijden ging sneller. We zijn nu 100 km voor melbourne en hebben dus in 2 dagen 1000 km afgereden. Het weer is veranderlijk. We hebben 35 graden in Sydney gehad, maar ook 18 gisteravond hier. We stopte voor de 2e nacht dus op een plekje 100 km voor Melbourne (ben de naam kwijt). We gingen een camping op en hadden stroom. Dit betekende muziek! Lekker! Jammer genoeg kunnen we de Ipod niet inpluggen in de CD speler. Ik moet hier Bouke bedanken voor de schitterende cd. Vooral de live versie van de Sultans of Swing (13 minuten) is een aanrader voor iedereen. De computer is er wel mee gestopt dus die hebben we net even gereset en alles is eraf. Gelukkig stonden al mijn foto's nog op mijn usb.

We gaan zo weer verder om even voor, of even na Melbourne te stoppen. We blijven dan 1 of 2 dagen daar om bijvoorbeeld even dit op internet te gooien. We willen heel graag met de wicked camper op Albert Park rijden. (Formule 1 circuit). We gaan even kijken of dit lukt want de Lonely Planter vertelt helemaal niets over Albert Park en dat is toch een beetje de bijbel voor op de weg! We weten nog niet helemaal de rest van het plan. Ik wil dolgraag naar de Outback en denk dat het ook wel mogelijk is maar dan moeten we 280 dollar extra betalen en dan moeten we wel een stukje rijden. Daar is het weer in ieder geval een stuk warmer. Het is nu zomer daar (40 graden).

De wicked is trouwens echt wicked. We hebben ontzettend veel ruimte, we kunnen overdwars slapen en de motor werkt perfect. Gister had ik alleen de tankdop vergeten dus we hebben wel wat benzine verloren. Na 400 kilometer kwamen we hier trouwens pas achter. En toen duurde het nog 50 km voordat een autobedrijf de goede dop verkocht. No worries zei die haha. Volgens mij was dit hem wel weer, een erg lange blog! Ik zal proberen zo 1 of 2 foto's online te zetten. Het komt allemaal goed!

Cheers
Rene en Anneke!

5 extra foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=TXNDYNQE

  • 12 December 2008 - 05:47

    Tessy:

    Jezus... wat kan jij lullen zeg! haha Maaruh... waar blijven de rest van je foto's nou? Volgens mij heb je het helemaal naar je zin maar: Bewijs!

    xx

  • 12 December 2008 - 08:07

    Papa:

    Tegek om te lezen ik keek er al naar uit wel een avontuur zo he.
    Kan niet wachten tot je terug bent :-(
    Veel plezier samen :-)

  • 12 December 2008 - 09:38

    Leone:

    Waar blijven de rest van je foto's?

  • 12 December 2008 - 10:26

    DuitseDiplomaat40/45:

    Jawohl, das war wieder een ganz apfengeile weblog. Heerlijk om te lezen, Coby. Die lul had trouwens wel wat meer cds mogen meegeven lijkt me? Veel plezier nog

    Xje, heil.

  • 12 December 2008 - 12:12

    Opa En Oma :

    leuk je weer gesproken te hebben .wat beleef je toch veel. mis je erg. groetjes aan je moeder lieverd liefs opa en oma.

  • 12 December 2008 - 15:27

    Niki:

    Hahah die foto's hoeven niet hoor, wie wil er nou naar jouw bruine hoofd staren? en als we australie willen zien dan helpt google ons wel!

    Btw, Het grappige is dat Rosa en ik de lonely planet hadden toen we in griekenland waren ooit, en toen hebben we het 2 weken lang de bijbel genoemd hahahah, blijkbaar zijn we dus niet de enige;)

    en de computer er mee gestopt? wat raar nou, niks gaat ooit bij jou stuk?? Misschien kun je hem dan maar beter kwijtraken..


  • 13 December 2008 - 10:23

    Ome Ron:

    haha de tankdop vergeten echt iets voor jou.heel veel plezier voor jullie twee. veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 78984

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: