Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Rene en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Rene

15 December 2008 | Australië, Adelaide

Goedemorgen!

Deze blog is voor de verandering weer even anders. Omdat we nu fulltime beschikking hebben over een computer heb ik deze blog in 3 dele gemaakt. Eronder staat wanneer ik het deel van de blog heb geschreven. 'T is weer even wat anders.

De vorige blog had ik geschreven toen we vertrokken naar Melbourne. Na ongeveer anderhalfuur karren kwamen we aan in de grote stad. En die is echt groot. We besloten de camper te parkeren in een garage zodat er in ieder geval niet ingebroken zou kunnen worden. Dit kostte 20 dollar voor de hele dag. We zagen op de weg heen al een bordje staan met Albert Park erop. He dat klinkt leuk. Dus nadat we de auto hadden geparkeerd opzoek gegaan naar het park, en dan natuurlijk het circuit. We liepen een stukje, naja stukje. We worden echte wandelaars, de vierdaagse van nijmeegse is een eitje nu voor ons. Gespierde kuiten, nordic walking stokken bij de hand en gaan. Na een tijdje zagen we een curbstone! Ja een echte curbstone van de formule 1. We zaten op het circuit. Ik herkende de bocht voor start finish natuurlijk van de playstation. We liepen iets verder en toen de pitstraat. We liepen hier in, een fotootje genomen met het toestel van mama en door. Het hele circuit was een beetje te ver lopen dus besloten we mooi een tram te pakken naar het centrum. We zochten een plekje om te internetten om de vorige blog erop te knallen. Melbourne leek niet erg veel op Sydney, er waren bijvoorbeeld trams die de stad toch minder mooi maken. Hele historische gebouwen stonden naast nieuwe hi-tech glazen gebouwen. En wat zeker niet in de stad zijn voordeel was was dat het regent. Erg jammer. Na een tijd in de stad rondgedwaald te hebben wilde we de tram terugpakken. Na 1x in de verkeerde te hebben gezeten kwamen we weer aan in ST Kilda Road. Hier hebben we de wicked gepakt en een heus rondje gedaan over het circuit van Albert Park! Op het rechte stuk staan plastic bakken zodat je niet te hard gaat. We konden op 1 stukje na de hele baan rijden! Het is dus echt gewoon een stratencircuit. Voordat de f1 begint moet er echt een hele hoop gebeuren zagen we.

We gingen om een uur of 16.00 weg uit Melbourne. En ja hoor, we kwamen in de file. Klote! Na een lange tijd konden we eindelijk weer de weg vervolgen. We besloten in Geelong te stoppen. Dat is een plaats voordat de great ocean road begint. Hier zaten we op een goede camper maar het regende jammer genoeg nog. We hadden wireless internet dus hebben we het weerbericht kunnen kijken. En de vooruitzichten waren kut dus besloten we de great ocean road wat sneller te gaan doen want als we ergens een hekel aan hebben dan is het regen. Na een tijd geinternet te hebben gepit.

De dag erna pas om 10.30 weggereden. We reden de great ocean road en het was werkelijk prachtig. Jammer genoeg regende het de hele tijd maar de landschappen veranderde heel snel. We hebben door berglandschap gereden, door een heus regenwoud, we hebben de 12 apostollen gezien, de london bridge. Het was echt een heerlijk dagje cruisen.. We hebben niet veel uitgestapt want het stormde werkelijk. Nu zijn we aangekomen in een plaatsje voor Portland. Morgen gaan we weer een stuk rijden want het weer is niet om naar huis te schrijven. Dan gaan we de voorbereidingen beginnen voor de Outback: Geschreven op: 13 December 19.00

We houden nu wat vaker een blog bij anders vergeten we een hele hoop. Een computer is dan wel een stukje gemakkelijker dan de hele tijd schrijven. Jammer genoeg is het schriftje nu iets minder in gebruik. We bewaren een hoop rotzooi om ooit nog eens in het schriftje te plakken. We hebben ook een grote kaart van Australie waar we de route inclusief de stops opzetten. Op dit moment zitten we in de auto naar Adelaide. We hebben er nu 304 km al op zitten vandaag. We gingen namelijk omk 9.00 weg. We wilde eigenlijk om 5 uur sochtends al weg want dan waren we vroeg in adelaide maar niemand had de wekker gezet. Om 8 uur werd mama wakker en die ging dus even douchen en daar werd ik dus weer wakker vam. We gingen dus om 9.00 weg. De wegen waar we nu op rijden zijn perfect. We zitten nu op een gemiddelde snelheid van 100 km/h dat betekent dat we dus ongeveer 120 constant rijden want we hebben dus ook al getankt. Dit stukje schrijf ik nu op de weg terwijl ik naar buiten kijk, ja ik kan blind typen goed he? Ik zag net een bordje met 268 km nog dus we zijn er over 3 uurtjes. We gaan even het weerbericht kijken want misschien kunnen we wel naar kangaroo island maar ik denk dat het weerbericht klote is. Ik wetet nog niet precies waar we gana stoppen, het is zondag dus misschien is het wel makkelijker als we adelaide een stukje voorbij rijden! Ik hou er even mee op nu! Tot straks.. Geschreven: 14 december 12:00

Goedemorgen. We zijn in Adelaide aangekomen. Na een tijdje op een heerlijke weg gereden te hebben kwamen we in de adelaide hills aan. Een prachtig uitzicht. Op een gegeven moment kwamen we een bordje stirling tegen. De tante van mama woont ook in Australie, in Stirling. Wij dachten dat dat West Australie was maar we gingen voor de zekerheid toch maar even kijken. En op het adreskaartje van tante gittaq stond inderdaad west australie. Jammer genoeg ben ik mijn lonely planet verloren. Hoe kan dat? Nahh ik stapte uit en toen viel het boek waarschijnlijk op de grond! Klotezooi! In Stirling maar een ander mooi boek gekocht met betere wegenkaarten. Ook even wat avondeten ingeslagen. Na Stirling waren we heel snel in Adelaide aangekomen. Wat een goede geordende stad zeg. Allemaal vierkantjes dus wij konden de weg naar de camping in 1 x vinden! Heerlijk. Geschreven: 14 december 16.00

Omdat we vroeg waren weggereden en er was een tijdsverschil van een half uur hadden we nog tijd zat om even Adelaide in te gaan. Wij als getrainde wandelaars vonden het een klein stukje lopen. We hebben even een paar pilsjes gedronken bij een plaatselijke kroeg. Hier zaten ook 2 locals, waarvan 1 aborginal. "This is own country". Hij viel op een gegeven moment letterlijk van zijn stoel zoveel had hij gedronken. Het vooroordeel dat Aboriginals altijd dronken zijn werd dus even bevestigd. Daarna gingen we richting de camping terug maar niet voordat mama even een guiness had geproeft in een ierse pub. Mwah..het viel der niet tegen! We gingen terug naar de camping waar we nog wat hebben gedronken, muziek hebben geluisterd enzo.. Later gingen we pitten.
Vanmorgen zijn we eerst naar wicked camper gegaan om wat dingetjes te regelen. Zo liep de vsnaar aan dus die heb de mechanieker even ingesmeerd met wd40. Hebben we een nieuw stoeltje en een nieuw tafeltje gehad. We hebben 3 dagen bijgeboekt omdat Sydney toch al redelijk snel ging vervelen en we moetsen outback fee betalen (fucking 280 dollar). Naja tis niet anders. We hebben hierna snel een winkel opgezocht om proviant te halen voor een week als we geen winkels tegen komen in de outback. Alice Springs schijnt nog wel wat voorzieningen te hebben dus no worries. We gaan straks even de stad in om nieuwe slippers te halen en dan morgen begint het echte vroege avontuur. We hebben extra benzine en water ingeslagen voor het geval dat we pech krijgen. We hebben roadside assistent dus er kan volgens mij niet te veel misgaan dus je weet maar nooit. We hebben nog niet echt een plan wat tijd betreft. We gaan in ieder geval naar Flinders Range, Uluru (Ayers Rock) en the Olgas. Google allemaal maar even (leuk). In elk boekje dat we lezen staat dat we iemand op de hoogte moeten stellen hoelang we wegblijven in de outback. Dus daar komt ie: Wij denken na ongeveer 14 dagen de outback uit te zijn. Als we dan nog niets hebben laten horen dan zitten we in de problemen. Bel dan de Nederlandse ambassade maar ofzo haha.Geschreven 15 december 12.00

Cheers!!

• 15 December 2008 - 08:22

Nikki:

Kijk, eindelijk aan de andere kant van het land!
    Doe de groetjes aan daniel van me hahaha!

Kusje

• 15 December 2008 - 12:12

Niki:

HAHAHAH de bijbel kwijt.. hoe kan het ook anders..

• 15 December 2008 - 12:47

Adriaan:

zeg malle clown, je moet niet de koelvloeistof voor water aanzien waarmee je eitjes kunt bakken hè!

• 15 December 2008 - 18:02

Papa:

Dus zelfs daar file

veel plezier :-)

• 15 December 2008 - 20:52

Juffie Janny:

haaaayy!!

Leuk om weer wat van jullie te horen. Rene je moet nog wel ff echt oefenen op dat blind typen van je want de fouten zijn niet meer te overzien..of komt dat doordat je je nederlands een beetje aan het verleren bent aan de andere kant van de wereld;)? Doe voorzichtig en de ambassade wordt gebeld hoor als jullie over 2 weken nog niet terecht zijn!

kuss linds (K)

P.S. Anneke leuke foto, nu weten we in iedergeval 100% zeker dat jij aan de andere kant van de wereld zit! haha

• 15 December 2008 - 21:45

Nancy:

Hee lieve broer, ik bel je morgenochtend (voor jou vanavond dus). Ik wil je heel graag even spreken. Kus van jezus(hihi) Nancy

• 18 December 2008 - 13:32

Papa:

Kom op met je nieuwe blog
    Laat weer wat van je horen , want ik mis je
    xxx