She's arrived - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu She's arrived - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

She's arrived

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

08 December 2008 | Australië, Sydney

G'day!

Deze blog gaat niet zo lang duren want heb vlast van mijn pols want ben gister gevallen toen ploteseling een golf mij greep aan het strand. De vorige blog was op rainbow beach. Daar ben ik op donderdag weggegaan richting Hervey Bay.

Ik zat in een best geinig hostel, zwembadje erbij, aapje in de boom, mooi man, alleen een beetje ver van het centrum af. Het centrum was opzich niet zo heel veel, veel fastfoodketens dus dat was wel oke. In Rainbow beach had je alleen een vage pizzeria
De dag erna werd ik om half 2 opgepikt door een shuttle bus om het vliegtuig naar Sydney te pakken. Dit had ik al ver van te voren geboekt en kostte maar 80 dollar. Het was een nationale vlucht en het leek net of ik in een bus stapte. Amper controle, geen paspoort niets..
In Sydney aangekomen werd ik opgehaald door het hostel en heb ik mij gesetteld in mijn room.

Nu kan ik gaan vertellen wat ik deze week heb gedaan maar dat zal jullie wel snel vervelen. Daarom zal ik het deze keer niet per dag beschrijven. Het komt er eigenlijk op neer dat er hele gezellige mensen in het hostel waren, dat het elke avond heel laat werd enzvoort haha en dat eigenlijk iedereen in mijn kamer van uitslapen houd. Soms is het wel beetje chaos en ligt er opeens een onbekende jongen in onze kamer op de grond te pitten. Een roommate kon zijn bed niet meer opklimmen en besloot toen ook maar op de grond te gaan slapen.

Ik moest een weekje wachten op mama en waar kun je dat beter doen dan op het strand? Ik was dus deze week 3 x in Bondi beach. We hebben met een gezellige groep nog 2 krakers uit het engelse voetbal gezien in de TV Room. Manchester United vs City en Chelsea vs Arsenal. De eerste wedstrijd begon om 1.00 snachts en de tweede om 3.00 We begonnen de avond met ong 30 supporters en aan het eind waren er nog 3 wakker denk ik. Ik moet eerlijk bekkenen dat ik de tweede helft van de tweede wedstrijd niet meer gevolgd heb. Soms heb ik een beetje geslenterd door de stad, wat gegegeten. Ik ben naar de opera house geweest, harbour bridge, botanic garden je kent het wel. Beetje ronddwalen, winkeltje bekijken, naar wat artiesten kijken op Pitt Street..

En op zaterdag zou mama aankomen. Ik wist niet precies hoelaat dus besloot ik om 5.15 de bus te pakken naar het vliegtuig en om daar dan te wachten op mama. En om 6.40 kwam ze aan na een lange vlucht maar ze was er. Geen idee van de tijd haha. Er is namelijk negen uur tijdsverschil. We hebben een busje gepakt naar het hostel. (mama slaapt in een ander hostel want mijne was vol) en zijn via George street naar de harbour bridge,opera house en de botanic garden gagaan. Erg relaxed maar het was erg heet, ik denk graadje of 30. We besloten dus maar om de bus naar Bondi te pakken. Daar zijn we alletwee in slaap gevallen en om 17.00 gingen we weg.

Terug de stad in gingen we ergens een happie eten! Het was namelijk mijn verjaardag. Savonds een paar biertjes gedronken op het dak, mama vond de vleerhonden (volgens mij vleermuizen) onwijs indrukwekkend haha.

Vanochtend om 7.00 kwam er een mongool de kamer in (roommate) die beweerde dat iemand uit de kamer zijn geld had gestolen (800 dollar). Hij was alleen zo debiel geweest om 800 dollar mee te nemen met uitgaan! Hij zal het leuk hebben gehad denk ik haha!

Thanks voor de mensen die op 6 december aan deze speciale dag voor mij hebben gedacht. Erg lief en attent van jullie. Ik kan alleen naar OZ nummers smsen dus d'rm heb ik niets teruggestuurd Milou bedankt voor je mooie armbandje, ik heb hem om hoor:),en Lindsey hartstikke bedankt voor het hartje (deze keer ben ik er nog veeeel zuiniger op dan in Bangkok dat beloof ik)

Het was een enorm hectische week in Sydney omdat het niet zeker was of mama zou vliegen omdat een stelletje mongolen het vliegtuig bezet hadden. Ik moest nog wat kleine dingetjes regelen want...Ik heb een huisje gekregen op de Pollen in Uitgeest. M'n vader haalt 31 December de sleutel op dus als ik terug ben kan ik er (bijna) in!

Nu zijn we in Sydney dus en we weten nog niet echt wat we gaan doen. Woensdag halen we de camper op en we hebben een heel klein beetje een idee welke kant we op gaan. In Cairns is het regenseizoen begonnen dus we gaan nu richting Adelaide via Melbourne. Daar zien we wel wat we gaan doen. We kunnen richting West Australie of Outback of terug richting Brissie. Maar we maken geen plannen, want plannen veranderen per minuut.

Geen idee over hoelang ik weer een blog ga schrijven. Ik ben weer op de hoogte van al het nieuws in Nederland. Praat toch een stuk makkelijker dan via zo'n rotcomputer eigenlijk. Mama zei dat de meeste mensen de blog wel leuk vonden.

En dan nog een vraag aan degene die reageerd met de naam Andre van Hout?

Wie ben jij??

Cheers

  • 08 December 2008 - 02:25

    Tessy:

    Hey Rene, :)

    Leuk om je verhaaltje weer te lezen.... gezellig joh zo met je ma! Geniet er lekker van...

    xox Tess

  • 08 December 2008 - 09:40

    Leoon:

    Missen jullie!

  • 08 December 2008 - 13:56

    Frederikus Nichtomus:

    Blij dat je moeder heelhuids is aangekomen.. over 6 weekies saampies terug denk?:D xxxx

  • 08 December 2008 - 15:28

    André Van Hout:

    Lievertje je kent me toch nog wel?

    Ik ben dat iets te oude, en iets te dikke mannetje van 53 die je altijd stond aan te moedigen langs de kartbaan! Ik ben je nog altijd niet vergeten en ook merk ik dat je steeds mooier, liever en schattiger wordt. Ik denk heel vaak aan je en hopelijk kunnen we misschien als je terugbent iets gaan drinken? Dan mag je gerust bij mij blijven slapen en dan maken we er een grote vrolijke tijd van

    Liefs xxx

  • 08 December 2008 - 18:25

    0pa En Oma:

    dag lieverd.
    blij weer wat van je te horen.gelukkig is je moeder goed aangekomen.
    jullie zullen het wel leuk hebben samen.een belevenis hoor.ik hoop dat jullie veel zien en erg genieten.hier is alles okee.fijn ,dat je een huis hebt he.nou lieverd ik stop.de groetjes aan mama ..liefs opa en oma.

  • 08 December 2008 - 21:58

    Juffrouw Janny(lins):

    Haaaaaa Lekkerding en Anneke!!:D

    Blij om te horen dat je mams veilig is aangekomen! En ik verwacht dat je het hangertje nog hebt als je terug komt in Nederland;)! Ik begin in januari wel alvast met het opruimen van je huis(samen met milou:P) haha.. heb jij daarna weer alle tijd om er een rotzooitje van te maken!

    Lieve Rene en Anneke..maak er iets geweldigs van samen(al zal dat met jullie niet zo moeilijk zijn!) en ik kijk er naar uit om jullie verhalen te horen!

    Dikke kus Linds

  • 09 December 2008 - 09:12

    Papa:

    Ik begin nu wel een beetje jaloers te worden op je moeder lekker samen met de camper er op uit . Geniet er maar samen lekker van .Jullie hebben ook genoeg ellende gedeeld in het verleden daarom is dit wel een verdiende vakantie samen.Heel veel plezier. Liefs je Vader .

  • 09 December 2008 - 09:41

    Papa :

    Hey rene dat telefoon nr klopt niet wat je mij gegeven heb .

  • 09 December 2008 - 11:22

    Andre Van Hout:

    Nou vader Oud je mag mijn nummer ook wel hebben hoor: 06 271 091 34

  • 09 December 2008 - 11:22

    Andre Van Hout:

    Nou vader Oud je mag mijn nummer ook wel hebben hoor: 06 271 091 34

  • 09 December 2008 - 11:24

    Andre Van Hout:

    ik heb namelijk wel zin in een leuk en intiem gesprek :)

  • 10 December 2008 - 16:42

    Lin:

    Hey Rene!

    Gefeliciteerd nog! (Sorry, ik wist echt niet dat je jarig was...) Heb je het wel een beetje groots gevierd?? Kan uitstekend daar toch, of niet dan? ;)
    Heel veel plezier met je mams, is echt geweldig, ik weet er alles van! En dan lekker saampjes terug.
    Geniet maar dubbel zoveel nu!

    Liefs, Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 78991

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: