The Outback!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu The Outback!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

The Outback!!

Door: Rene en Anneke

Blijf op de hoogte en volg Rene

23 December 2008 | Australië, Adelaide


Gisteravond heb ik een avond de hele tijd achter de klote computer gezeten. Het zit namelijk zo dat we geen ipod kunnen luisteren via de cd speler. We hebben dus maar een beperkte selectie van 6 cd's. Daarvan slaat ongeveer de helft over. En dus hadden wij het plan om mijn ipod op cd te branden. En dat ging voor geen meter. Ik heb 3 uur lang gekloot en mama heb me uitgelachen en nog lukte nog niet. Geen cd's dus. We hadden besloten om vroeg uit adelaide te vertrekken omdat we geen flauw idee hadden hoever we gingen rijden en hoelang het duurde. 5 uur werd uiteindelijk 7 uur omdat we zo lekker lagen. Heerlijk he die vrijheid. We deden er een uur over om de stad uit te komen want we dachten op de verkeerde weg te zitten maar dat was toch niet het geval. De weg naar Port Augusta (gebruik google maps maar) was heerlijk door een droog dor landschap met vlakke wegen. Constant 120 km per uur. Dus we kwamen ongeveer om 12.00 in Port Augusta aan. Daar hebben we een outback centre bezocht voor informatie over de outback. Zijn de wegen goed bereikbaar, over hoeveel km is er weer een tankstation, kunnen we een beetje pitten enzo. We hoefden ons geen zorgen te maken. Een hoop gratis boekjes meer mee nemen enzo. We gingen verder en bij het plaatsje Hawker (in de outback al) namen we de verkeerde afslag. Hier kwamen we pas naar ongeveer 70 kilometer achter toen we net gingen stoppen voor de camping. Even een stukje over de gravel road en nu staan we op een soort boerencamping maar met stroom. Het is hier heerlijk uit te houden in de schaduw (30 graden). We hebben stroom, we gaan morgen 28 km over een gravel road naar de Flinders Range. Nu even de hele avond niets doen. Cheers buddy's. Geschreven op: 16 december 17.00

Gutenabend. Hier zijn we weer. Deze keer vanuit Coober Pery. Gisteravond hebben we er niet veel meer van gemaakt om eerlijk te zijn. De schapenjacht had niet het gewenste effect en mama in haar bikini leek nog niet in de verste verte op Steve Irwin. Het buurmeisje van 4 kwam ook nog even een babbeltje maken, ze vertelde les te krijgen via de computer, ze zei dat haar oma ziek was in Adelaide en dat ze vandaag niet naar het zwembad ging om een of andere reden. Waar het zwembad was? "Oh just 70 kilometers out of this spot". We hebben nog wat gedronken toen we besloten om niet binnen in de camper maar buiten te gaan slapen. Het was toch lekker weer. Nou dat hebben we dus gedaan en we hebben heerlijk geslapen los van alle jeuk van de voorgaande dagen van die klotemosqito's (ofzo). We zouden dus via een gravel road gaan maar toch besloten om dit niet te doen, en 120 kilometer te rijden naar de andere kant van flinders range. We reden door een plachtig landschap van bergen. Toen we aankwamen bij het informatiecentrum bleek dat we inet heen konden met de auto. We moesten of met het vliegtuigje a 100 dollar pp of een wandeltocht doen. Dat werd geen van beide en we vertrokken richting de Outback. Terug naar Port Augusta gingen we volgas richting het noorden waar we moesten tanken. De benzine was 1.33 dollar terwijl het normaal het normaal 1 dollar is. De oplichters. We hebben vandaag 800 kilometer gereden richting Coober Pedy en het werd droger en droger..En dit is nog geen eens de dessert! Als je je kop uit het ram stak voelde het net of er een fohn op gezet word. Zo warme lucht. Het was vandaag 37 graden! Aan het eind van de middag kwamen we aan bij een relaxte camping met zwembad. Meteen een duik genomen in het zwembad met mijn onderbroek want ik ben mijn zwembroek kwijt. Het zal vast wel in de camper liggen maar dat is een beetje een zwijnenstal! Uhmm heb ik verder nog wat te melden? Morgen blijven we nog hier om beetje te chillen en dingetjes te bezoeken! En daarna richting AYERS!! Joehoe we komen eraan. De nacht is werkelijk verschrikkelijk verlopen, maar ook wel hilarisch. We hadden buren uit Engeland die hun insectenspray niet wilde uitlenen. En toen kwamen ze hoor, de mosqito's. Het leek wel of ze het op ons voorzien hadden. De camper kon ook niet dicht want dat was echt veel te warm. Om half 4 waren we er klaar mee en hebben we even buiten gezeten. Toen kwam de buurvrouw vragen of we asjeblieft wat stiller wilde doen haha. Het was middernacht, ja dat wisten wij ook wel haha. Ik heb toen mijn slaapzak gepakt en ben daar ingezeten en heb op de stoel geslapen tot het licht werd en de buren weggingen. De bus was ondertussen mosqitovrij geworden en ik heb nog geslapen tot half 10. We gaan zo Coober Pedy in om die ondergrondse gebeuren te bekijken en om 11 uur gaat het zwembad weer open! Dan gaan we lekker chillen bij het zwembad en niets doen. En dan morgen zeer vroeg weg naar de ROCK! Geschreven: 18 december: 10.00

Goedenmorgen! We zijn alweer een stukhje verder dus zal ik beginnen waar we geeindigd waren; Coober Pedy..We gingen 'smiddags in een ondergrondse kerk kijken en jammer genoeg was het ondergrondse huis gesloten. Het was verschrikkelijk, verschrikkelijk heet en er waren zooooveel vliegen. We zijn daarom teruggegaan naar de camping en hebben daar nog even gezwommen en boekje gelezen enzo. Je kent het wel. Later zijn we weer het dorp in gegaan om even wat te eten bij de plaatselijke pizzaboer wat goed te doen was. Smiddags hebben de we de slaap ingehaald door even 2 uur te gaan pitten wat wel erg relaxed was. Daarna pizza'tje gegeten, beetje foto's gekeken en gaan slapen. We hadden alles mosqitovrij gemaakt dus we hoopte op een goede nacht. En dat lukte! We zouden de dag erna om 5.00 vertrekken maar we hadden geen wekker gezet, en wonderbaarlijk genoeg hadden we een mosqitovrije nacht en werden we wakker om 6.30. We besloten te gaan rijden want we hadden een flinke rit voor de boeg! Ongeveer 730 km! We hebben heerlijk gereden, het landschap veranderde niet zoveel.. Erg dor, soms wat meer groen dan de andere plaatsen. Dan weer erg rood. We zijn 2x gestopt om te tanken waar we ook wat hebben gedronken. Ik heb ook een groot stuk gereden wat erg leuk was om te doen, maar na 250 km hetzelfde slaat de ververling wel een beetje toe denk ik. In de middag kwamen we bij het park aan. Ieder 25,- entree betaalt en toen richting de steen gegaan. En wat voor steen, onwijs imposant. Hij is 348 meter hoog zeggen ze, ik heb het niet nagemeten. We hebben even een foto genomen voor kerst, hebben de laatste 2 biertjes opengetrokken en even geluierd. Heerlijk op het dak van de wagen. Voordat de zonsondergang was zouden we nog even een camping opzoeken. We vonden er 1 heel snel, gvd 36 dollar. Het duurste wat we ooit hebben betaald. Maar er was een zwembadje dus hier sprongen we snel. in. Daarna terug gegaan naar het national park voor het bekijken van de zonsondergang wat erg mooi was. Hij veranderde volgens ons niet veel van kleur, naja wel wat maar dat is toch logisch als de zon onder gaat? Dan komt er schaduw duhh.. Vooral erg gelachen om de jappaners die op een debiele manier foto's stonden te maken. Rare wezens! Savonds terug, nog even wat gedronken en gaan pitten.

We hadden de wekker gezet voor de zonsopgang, helaas sliepen we door de wekker heen. De klok stond echter verkeerd dus waren we nog net op tijd. We racede daar heen maar de zon was al beetje onder dus hebben we nog even gekeken. Nu zijn we weer terug op de camping, ik heb net de afwas gedaan die vreselijk was aangekoekt en mama is nu even aan't douchen! We gaan straks richting de Olga's. (Google weer even). Ik ben benieuwd.. Geschreven 20 december: 9.00

Tadaa zijn we weer..Deze keer in het hart van Australie. Alice Springs. We zijn na een kort ritje van 430 km aangekomen en hebben de camping opgezocht die we van
te voren hadden uitgekozen. Het was 40 graden. We zijn dus meteen even naar de subway gegaan voor de airconditioning heerlijk. Daarna de woolies opgezocht om een verse kip te halen + wat biertjes! We zijn teruggegaan naar de camping en toen kwamen we weer die zwitsers tegen. Hoe toevallig (we kwamen deze 3x al tegen). We besloten om de dag erna gewoon een flink stuk te gaan rijden en te kijken waar het schip strande. Gelukkig strande het schip niet en kwamen we na een flink stuk aan in de middle of nowhere op een gratis camping naast de weg. Deze nacht heeft me echt opgebroken. Het was zo verschrikkelijk warm zowel binnen als buiten de camper dat ik maximaal maar 2 uurtjes had geslopen. We vetrokken weer vroeg voor het 2e deel van de reis naar de oostkust. En het werd heter en heter, en ik viel steeds meer in slaap en doezelde weg en dronk achteraf te weinig. En toen 100 km voor het plaatsje Charlton kreeg ik kramp! En dan echt kramp he, 2 benen en mijn hand deden niet meer wat ik ze beveelde. We stopte aan de kant van de weg, en ik gilde het uit van de pijn. Mama heeft toen een auto aangehouden en die vertelde dat het eerstvolgende ziekenhuis (maar) 60 km verder op was. Vol blazen naar het ziekenhuis met de wicked. Daar aangekomen in een rolstoel gezet, even vol over een verpleegkundige haar broek en schoenen gekotst. Er werd vanalles gemeten, ik kreeg een infuus met zout en ik voelde me al iets beter. De kramp was in ieder geval weg. Ik heb een dagje in het ziekenhuis gelegen en toen mocht ik in de morgen naar huis. Mama sliep in een soort huisje van het rode kruis om de hoek voor maar 10 dollar. En ik sliep gratis in het ziekenhuis. Vanmorgen gingen we het laatste kleine stukje rijden.. En nu zijn we aangekomen in Townville. Nog steeds warm maar niet die 45 graden (in de zon) van de outback!! But I'm still alive! We weten niet precies wat we gaan doen, we zijn stevig in de greep door de warmte die hier is. Het was moordend heet in de Outback, we hadden opzich wel genoeg drinken mee maar dat werd na 10 minuutjes rijden al kokend heet. Ook het idee om veel Cola en Red Bull te drinken bleek later niet zo'n goed idee te zijn vertelde ze in het ziekenhuis! Achja Shit happens!

Geschreven: 2 minuten terug

Fijne kerst allemaal
Cheers
Rene

  • 23 December 2008 - 10:29

    Milou:

    he dat is ff schrikken lieverd! gelukkig is het weer helemaal goed met je, doe voorsichtig! en genietse! dikke kus voor mams, en neem er zelf ook een;) love you

  • 23 December 2008 - 11:04

    Fred Gutker:

    Nou Renétje het lijkt alsof je het super hebt daar in de outback. Geniet er nog maar even van en drink niet teveel biertjes

    Groetjes,

    de snottenschieter.

  • 23 December 2008 - 16:25

    Papa:

    Ik ben geschrokken zeg drink aub genoeg water .
    Ben blij dat er een ziekenhuis in de buurt was.
    Ik reageer later nog wel even wat ik zit te schudden in mijn tuig van schrik . kus je vader.

  • 23 December 2008 - 18:52

    Niki:

    Misschien moet je 8 minuten eerder naar de zonsondergang gaan, want hij is al 8 minuten onder als je er naar kijkt. Dat heeft iemand me ooit verteld....

    pas je goed op jezelf alsjeblieft..

    (en op je vader zo te lezen..hopelijk gaat alles weer goed met hem..;))

  • 23 December 2008 - 23:42

    Sita:

    hoi Rene, leuk om te lezen wat je allemaal daar meemaakt, geniet er nog ff lekker van, kan je straks weer aan de bak op HH ha ha! heel veel groetjes Sita

  • 24 December 2008 - 20:39

    Papa:

    Ik ben wat van de schrik be komen .
    Als je geld nodig heb voor een busje met airco of een mobiele koelkast of goed eten en drinken zeg me dat dan aub dan stort ik geld .laat maar van je horen . dikke kus papa en Ing .

  • 25 December 2008 - 21:54

    Milou:

    zo fijn om te zien en te horen dat jullie zo geweldig genieten!

    heel veel liefs van hier

    kus

  • 27 December 2008 - 12:59

    Renate:

    Tjee Rene, kijk je wel een beetje uit, anders komen we eens langs :).
    Heel veel groeten vanuit een veel te koud Limburg.
    Renate

  • 28 December 2008 - 10:56

    Papa:

    bedankt voor de mooie kaart groetjes :-)

  • 29 December 2008 - 21:53

    Opa En Oma:

    Bedankt voor je kaart met foto lieverd.
    Erg leuk.We
    schrokken wel hoor ,toen we lazen dat je in het ziekenhuis hebt gelegen.
    Denk toch ajb goed om jezelf.
    Die warmte zijn jullie niet gewend en dan droog je uit als je niet genoeg dtinkt.We willen jullie weer gezond terug zien hoor.
    Nou genieten verder nog maar veel en tot horens he.
    Veel liefs van ons.xxx

  • 30 December 2008 - 22:16

    Anneke:

    Voor het eerst een reaktie van mij op je weblog.
    Ik heb al je verhalen wel allemaal met veel plezier gelezen / gevolgd.
    Morgen gaat Milou jullie sleutel in ontvangst nemen, en naar de Pollen 51 in een koud Uitgeest.
    De ijsbaan was vandaag voor het eerst open, want het vriest hier stevig.
    Best een maf contrast met waar jij nu bent.
    Als ik jou was zou ik maar een paar warme UGGS meenemen, want het zal een ware shock voor je zijn als je je voeten weer op Nedelandse grond zal zetten.
    Nou René , geniet nog maar even van de warmte daar, en een goed jaarwisseling he!!

    Dike kus je schoonmoeder (hihi)Anneke

  • 22 Augustus 2009 - 17:48

    Fred Gutker:

    Dag Rene

    Mijn vrouw was even aan het "googlen" en kwam mijn naam tegen op jouw site. Dat is gek want ik heb jou niet gemaild, sterker nog ik wist van het bestaan niet af.
    Wel leuk om te lezen dat het goed met je gaat.

    vriendelijke groeten,
    Fred Gutker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 78987

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: