Visum is binnen! - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Rene Oud - WaarBenJij.nu Visum is binnen! - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Visum is binnen!

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

26 Juli 2008 | Nederland, Uitgeest

Hey!

Het visum is binnen hoor, op 24 april heb ik hem via de online applicatie aangevraagd en heb de 23e juli pas mijn 'permission' gekregen om het land voor maximaal een jaar te bezoeken. Ook kan ik werken!

Al met al is dit visum een duur geintje geworden, zo kostte het visum zelf 160 Australische dollars (110,-). Ook moest ik 2x medische gekeurd worden a 127,- en moest ik de medische gegevens 2x via DHL naar de Australische ambassade in Berlijn sturen a 67,-. Dat brengt het totaal op 498,-.

Het ticket is inmiddels ook zo'n beetje geboekt. Ik ga met de Jumbovlucht van Australian Backpackers op 24 september. We hebben hier dan 'one night in Bangkok'. 5 Dagen krijgt de groep (tot nu toe al 80 man) uitleg en hulp met het regelen van verschillende zaken in Australie, zoals Sofinummer, bankrekeningnummer enz.

Mijn reisverzekering heb ik ook meteen gergeld bij Elvira, dit kost ook meteen al 330,-.

En dan sta ik in Sydney op 29 september er helemaal alleen voor, ik heb werkelijk nog geen flauw idee wat mijn route wordt. Waarschijnlijk de oostkust rond, en hopelijk zo snel mogelijk naar Alice Springs. Misschien ook nog naar Nieuw-Zeeland.. Ik zie het wel, ik ga eerst als ik aankom even een weekje rustig aandoen. En dan volle bak, ozoek naar mijn eerste baantje.

Het gaat beginnen!!!

Groetjes

  • 04 Augustus 2008 - 11:04

    Edgar:

    klinkt pittig Jos! ghi ghi ghi.

  • 04 Augustus 2008 - 20:40

    Niki:

    Als je mij maar een beetje op de hoogte houd;) En dat kaartje echt naar me gaat sturen! maar maak me niet te jaloers;)
    Heel veel plezier alvast! Geniet ervan (ook al gaat dat natuurlijk makkelijk lukken) je verdient het!

  • 31 Oktober 2008 - 12:22

    Hay Reneoud..:

    Wat maak jij veel mee zeg..
    wat één avonturen..
    Echt wel n uitdaging.
    Je verhalen doen me denken aan:
    'INTO THE WILD'.
    (Sean Penn)..
    Wens je héééø veel suc6,
    en voorzichtigheid..
    Ik hou je dag-boek zeker bij..
    P.S.Je zal wel denken wie ik ben..
    Ik kan je vader..
    Zodoende heb ik van hem jou 'web-site',gehad..

    *much luck with your travel*
    Gr..Diana Libanon..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uitgeest

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 79036

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: