First days at Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu First days at Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

First days at Sydney!

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

28 September 2008 | Australië, Sydney

G'day

Waar zal ik beginnen met deze blog vroeg ik me al af. Er is in de afgelopen dagen zoveel gebeurt. Laten we bij het begin beginnen.

Mijn vorige blog schreef ik nog in Thailand, Bangkok om precies te zijn. We zijn die avond om 18.00 nog uit gegaan. Met de bus werden we naar het uitgaansgebied Kuon Sam Road gebracht alwaar wij onze eerste avondmaal moesten nuttigen.' Wat een boer niet kent dat vreet hij niet' dus gingen wij naar de MC Donalds. Op een gegeven moment hadden we een groepje van 4 jongens waarmee we een biertje gingen drinken. Dit was opzich erg gezellig, alleen was het klote Jan en alleman hun troep wilde verkopen aan ons. Daarna zijn we flink gaan stappen, erg leuk! Op de terugweg was ik de jongens kwijt geraakt en was ik het kaartje van het hotel vergeten. Ik besloot een taxi te nemen alleen wist ik niet hoe het hotel ongeveer heette. Iets met Princess ofzo..Ik heb ruim een uur in de taxi gereden toen we eindelijk het goede hotel hadden gevonden. Alles komt goed!
Na het uitgaan zijn we nog even het zwembad ingedoken, gekkenhuis!

's Ochtends moesten we om half 10 ontbijten maar de meeste hebben dat overgeslagen. De leukste verhalen hebben we gehoord en om half 2 ging de reis richting het vliegtuig.

Om 17.00 vlogen we met China Airlines eerst naar Tapei (Taiwan)voor een tussenstop. Dit vliegtuig was gelukkig uitgerust met een beeldscherm in de stoel waardoor we DVD kijken, muziek luisteren en konden gamen.

De vlucht ging perfect, nergens problemen gehad. Geheel volgens schema en een perfecte tussenstop zijn we in de middag gearriveerd op Sydney.

De eerste indrukken van Sydney waren erg goed. We gingen meteen even langs het opera house om de nodige foto's te schieten. Het Hostel waar we in verblijven is relaxed. De kamerindeling werd bekend gemaakt en de meeste gingen even een paar uurtjes hun ogen dichtdoen. Ik had echter in het vliegtuig al geslapen dus ik ben even de stad ingeweest om de boel te verkennen. Sydney is erg mooi, schoon en vriendelijk. Je voelt gewoon de sfeer van ' don't worry'. Ik heb daar op een grasveld even de lonely planet ingekeken en bedacht wat ik een beetje ga doen deze tijd. After that I went to the shoppingcenter where friendly people helps me to bring me home. Zo was er een vrouwtje die me de weg ging wijzen omdat ik een beetje zat te kloten met de stadskaart. In het shoppingcenter werd ik aangesproken door een local en raakte we een beetje aan de praat. De mensen zijn echt ontzettend vriendelijk, en erg gemeend (denk ik;) )

Om half 7 stond de BBQ op het programma. Ik heb eerlijk waar heerlijk gegeten. Krokodil (soort chicken), Kangaroo en vis. We kregen 2 gratis consumptiebinnen. Het uitzicht was mooi, we zaten namelijk op het dakterras. Toen we het eten net achter de kiezen hadden was beneden een aboriginal gearriveerd die zijn danskunsten ging vertonen, ook waren er 2 soort Steve Irwin-achtige types met slangen en een babykrokodil. Ik heb een heuse slang om mijn nek gehad. Gewaagd he, ik vond het zelf echt doodeng.

We hebben daar ook een andere Nederlandse backpacker ontmoet die nu voor de tweede keer in Australie is. Van hem heb ik veel tips gekregen voor het vinden van werk en nog meer van dat soort dingen. Om half 12 hadden we afgesproken om terug te gaan naar het hostel en even naar een club te gaan. Zogezegd zogedaan alleen kwam ik de club niet in omdat ik een korte arie-safarie broek aan had. Ik dus met een taxi terug naar het hostel om zo min mogelijk te moeten missen, uiteindelijk konden we erin. Het uitgaan was hier ook gezellig. Er was een mix van Europeanen en Locals. Supertop, hartstikke gezellig. Om 4.00 was ik thuisgekomen en heb ik nog even op msn gezeten. Dit is wel leuk omdat het bij jullie toen 20.00 was. We hebben nog een tijdje rondgehangen en om 5.45 gingen we pas slapen. Met veel lawaai, wat mijn kamergenoten niet leuk vonden, stormde ik de kamer binnen en viel doodmoe in slaap.

De volgende ochtend werd ik gewekt om 9.15 omdat we om 9.30 weg zouden gaan naar een parkje om een paar formulieren in te vullen. Zo moesten we een formulier invullen om een belastingnummer te krijgen en een pasje voor je zorgverzekering.

Op het programma stond een cruise in de haven van Sydney. Via de Botanic Garden, de Opera House (bij de harbour bridge) zijn we aan boord gegaan. Dit boottochtje was echt onvergetelijk, er werd superlekkere muziek gedraaid en iedereen zat echt te genieten van het uitzicht en het weer. Het is hier om en nabij de dertig graden. We zijn op een gegeven moment gestopt om even een duik te gaan nemen. Toen ik er uit was werd er nog een onwijs grote kwal gespot, die ik jammer genoeg niet gezien heb. Op de terugweg barste het echt los en ging iedereen dansen op de boot. De filmpjes zullen misschien wel op youtube komen, die plaats ik dan wel even. De momenten op de boot waren meesterlijk met prachtig uitzicht op de skyline van Sydney, het lekkere weer en de goede muziek. In 1 woord genieten en iedereen vroeg of dit nog beter zou kunnen worden!

Na een superlange boottocht gingen de meeste mensen nog naar Harbour City. Ik ging echter niet mee omdat ik nu wel erg moe ben en vroeg ga slapen vanavond. In deze afgelopen dagen heb ik misschien 10 uur geslapen. Toen zag ik dit internetcafe en dacht, ohh even snel een blog schrijven anders moet ik de volgende keer zo ontzettend veel typen.

Uhmm nog iets..Ik heb dus een beetje een plan gemaakt. Ja het is dus echt zo. Eigenlijk heeft niemand van de groep duidelijke ideeen over wat ze zullen doen. De grote lijnen zijn nu als volgt; Ik blijf ongeveer een weekje nog in Sydney (Bondi beach?), dit is echter wel duur en ik ben hier nog even in September. Ik ga het die week even rustig aandoen en niet al de hotspots bezoeken. Als ma dan komt op 6 december kunnen we rustig Sydney even goed bekijken. Het plan is daarna om de bus te pakken naar Byron Bay om daar nog even te kijken. In Bundaberg schijnt veel werk te vinden te zijn dus ik denk dat ik daar spoedig zal zijn.Dan wil ik rond begin december even naar Sydney om een hostel te regelen als mama aankomt. Daarna zien we samen wel verder.

Morgen:
We gaan morgen dingen regelen voor het TNR, we gaan langs je postadress, we gaan iets regelen voor je zorgverzekering en een Australische bankrekening openen. Aan het eind van middag gaan we naar de 'car market' want sommige gaan een auto kopen. Dinsdag gaan we naar de Blue Mountains dus er is nog een hoop te beleven. Op Woensdag eindigt dit sprookje van de groepsreis al en gaat het echte werk beginnen. Het is helemaal top supergezellig!!

En tja. Het thuisfront had het al voorspeld, ik ben wat kwijt. Mijn net aangeschafte camera van 150,- is kapot. 1x uit je handen laten glippen en de lens stopte ermee. Weg geld, ik zal tzt een andere terugkopen. Vind je het echt zielig? Giften geven mag;)
Het SD Kaartje heb ik bewaard dus misschien hebben we de foto's in ieder geval nog.

Ik heb trouwens een Australische telefoon maar nog niet de zin gehad om hem te activeren, dat komt wel snel eraan denk ik. Ook heb ik een adres waar ik brieven en paketjes kan ontvangen. Dit adress weet ik alleen niet uit me hoofd. Mijn batterij van mijn telefoon is leeg en de oplader ligt onderop mijn backpack dus smsjes ontvang ik niet:(


Cheers

  • 28 September 2008 - 09:44

    Nikki:

    Wooow, lijkt erop alsof jij al behoorlijk wat heb gedaan! :) Super hoor schat! Maar dat je het gezellig had bleek gistere ook maar weer ;)

    Stuur van de week nog wel een mailtje!

    Kusje voor mn mannetje!

  • 28 September 2008 - 11:08

    Je Moeder:

    Je bent nog niets kwijt :) alleen je vrienden en je hotel en de weg haha maar alles komt goed toch? Have fun!!

  • 28 September 2008 - 12:56

    Juffrouw Janny(linz):

    jajaja..die eikel is wel wat kwijt hoor Anneke..mijn mooie kadootje:O noujaa..ik vergeef je wel weer, gewoon omdat het kan! we mailen!xxx

  • 28 September 2008 - 14:14

    Léone:

    Mooi stukkie blog René.. Geniet nu al van je avonturen! Wat kwijt.. ach, daar staat niemand van te kijken hihi..

    Nou lieverd, mis je nu al! Enjoy!!

    XxxxX

  • 28 September 2008 - 14:48

    Benjamin:

    Heey dude, ik spreek net je moeder, die me op deze pagina wijst. Je hebt het goed voor elkaar man! Geniet van je reis en straks van je ma´s gezelschap!! Ze is hier bezig iedereen jaloers te maken!

    I´ll be reading the journals!


  • 28 September 2008 - 17:00

    Papa:

    Fijn dat je zoveel plezier heb lieverd en kijk maar voor een ander foto toestel maak ik het geld wel over veel plezier

  • 28 September 2008 - 17:34

    Je Andere Moeder Ing:

    ben blij dat je het zo naar je zin hebt had ik ook wel verwacht van jou. ik denk dat het wel het spannendst word als de groep ieder een kant op gaat. ben benieuwd wat je nog allemaal gaat beleven.
    veel liefs en een dikke zoen.

  • 28 September 2008 - 18:16

    Wim Van Buren:

    Klinkt helemaal top René. Dankzij je stukke fotocamera heb ik met een weddenschap 500 euro gewonnen, waarvan akte.

  • 29 September 2008 - 10:26

    Patrick:

    hmmm ik wou net geld overmaken voor een nieuwe camera, maar ik zie dat je vader dat al gaat doen...vervelend nou;)
    wel weer super mooie verhalen, hoop dat de rest van je avontuur net zo mooi gaat worden als dat het nu al is...
    Gegroet..!!

  • 29 September 2008 - 11:31

    C.:

    dag skeet!
    zozo je bent weer goed bezig zie ik, toppertje.
    en weer lekker aant zuipen uiteraard ;)
    zuiplap!
    naja schat have fun jewaitted.
    rustig aan hé!

    kus voor mijn mooiboy (L)

  • 29 September 2008 - 11:40

    Niki:

    WOW, we zijn een paar dagen verder en ik ben nu al jaloers.. wat een belevenissen, ik heb er erg om moeten lachen! Hélemaaal niet typisch rené of zo??;)
    Veel plezier de komende dagen!
    Wacht vol smart op je volgende blog!
    Liefs,

  • 01 Oktober 2008 - 09:32

    Cornelis Gerardus:

    Wat een lamstraal ben je ook! volgens mij kan je vader beter zn geld investeren in de beurzen dan in jouw fototoestel:P ik geef de volgende anderhalve maand! tientje?:D top dat je t zo leuk heb man. Geef je je piemeltje wel een beetje rust? en condoompje gebruiken he schatje!
    Ik wacht met smart op je volgende berichtje!
    kusje je liefhebbende Cornelis Gerardus

  • 01 Oktober 2008 - 17:50

    Léoon..:

    Whaha :) Wát een foto, helemaal zoals je bent!
    Doe maar normaal, dan ben jij zeker al gek genoeg!

    Hihi.. Veel liefs,
    Leoon en een X van Luca
    (Hij blijft vragen naar Nenee :P)

  • 01 Oktober 2008 - 18:57

    Nikki:

    Oww god schat ;).. wat een heerlijke foto

    (zie hem nu pas, dus beetje late reactie!)

  • 01 Oktober 2008 - 19:37

    Bouke:

    deze foto bezorgt me de kriebels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 79030

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: