Uhmm titel? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu Uhmm titel? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Uhmm titel?

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 Oktober 2008 | Australië, Sydney

De laatste keer dat ik een blog geschreven heb is zondag. Er is een hoop gebeurt in die tijd. Ik heb alles in mijn eigen dagboek geschreven en zal daarvan wel even een korte samenvatting van geven.

Zondag ben ik heerlijk vroeg naar bed gegaan omdat we dus de volgende dag een regeldag zouden hebben, ik heb de hele dag mijn i-Pod heb ingehad dus dat was wel genieten geblazen voor mij. Ja ik ben een aparteling hehe.

De groep was opgedeeld in 2 groepen van 40 man waarbij de op 2 dagenverschillende programma's hadden. We gingen dus de eerste dag wat dingetjes regelen. Allereerst gingen we om een 10:30 een bankrekening openen. Zo gezegd zo gedaan dus. Appeltje eitje. Om 11:30 gingen we naar Medicare. Deze organisatie zorgt ervoor dat als er wat met je gebeurt de kosten betaalt worden door je eigen zorgverzekering. De lunch hadden we zelf gemaakt, dat wil zeggen een literfles melk een half brood en een ons rosbief. Heerlijk!

In Australie kan ik ook post ontvangen, heb ik dat al gezegd? Hun sturen dat door naar het adres waar je op dat moment verblijft in Australie.

Het adres is:
Rene Oud [279]
153 Forbes Street
Wooloomoolloo
2011 Sydney.

Na deze kleine dingetjes te hebben geregeld gingen we naar een dealer voor 'vans'. Deze autootjes zijn zo ingericht dat je erin kan slapen. De prijzen zijn aan de hoge kant maar dan heb je wel wat, en je bespaart je hostekosten ($25,- p.p). Een auto kopen kan al vanaf $3500,-. Het is de ultieme vrijheid die je kunt hebben denk ik. Een stuk rijden en dan 's avonds je gordijntje dichtdoen en slapen. Een andere manier om een auto te kopen is op de car-market. Dit is een garage waarbij backpackers hun vans verkopen. Het enige verschil is dat je garantie heb tot de slagbomen. Daarna ben je de lul als er wat is. Daar in die car-market hoor je echt vette verhalen en route's wat die mensen hebben afgelegd niet normaal.

In de avond hebben we met een hele grote groep Gebarbequed. Echt super gezellig. Daarna gingen we naar O' mellys waar we net op dat moment een man aan het optreden was. Toen wij binnenkwamen werd er Wonderwall van Oasis gespeeld. Goede binnenkomer of niet? De avond duurde erg lang en was supergezellig. Met een paar van de gasten zijn we erg blijven plakken. Om 5.45 ging ik naar bed terwijl ik om 7.00 op moest naar de Blue Mountains. Erg vroeg dus. Moeilijk om zulke avonden te beschrijven isn't?

Voor de kenners onder ons, ik blies 3.12 dus het zit echt goed met mijn longen. De conditie zou in de Blue Mountains wel op de proef worden gesteld schatte ik al.. In de bus naar de Blue Mountains heb ik lekker nog anderhalf uur geslapen. De Blue Mountains was echt supergaaf en mooi. Jammer genoeg heb ik geen foto's haha. De foto's staan bij google afbeeldingen: Blue Mountains. We zijn naar beneden gelopen via 1000 treden en omhoog met het steilste treintje van de wereld. Nou leuk joh! Gewoon afzetterij

'S avonds hebben we gegegeten bij de een tentje. Snicketsnitzel mmm. Het einde van de groepsreis was toen wel in zicht, wat ik opzich niet zo erg vond want zo kon ik mijn eigen plan trekken. Even alleen zijn. Klinkt eigenlijk raar he als je zo alleen naar de andere kant van de wereld gaat.

Die dinsdagavond vroeg me nest in gedoken. (01:30) na wat gedronken te hebben op het dakterras. Woensdagochtend heb ik de wekker gezet omdat ik een busreis ging boeken, mijn bankpas ging ophalen en een oplader voor de telefoon ging halen. Opzich zou ik wel willen meeliften met iemand van de groep die een auto zou gaan kopen maar dat duurde allemaal wat te lang. Dus ik een busritje geboekt naar Brisbane voor $ 84,- met een stop in Byron Bay. Ik zou dan donderdagavond vertrekken.

Woensdag zou dus de laatste dag met de groep zijn. Het eindfeest was gezellig; er werd veel verloot waaronder een heuse auto. Ik had niets gewonnen, jammer genoeg.
Woensdagavond heb ik bij de Gaff gegeten. Je moest dan een biertje halen en dan kreeg je je eten gratis. Super toch? Het was overigens niet veel zodat we (bjorn en ik) toch nog even de Hungry Jacks in moesten voor een cheeseburger menu.

De laatste avond was gekkenhuis. We gingen al vroeg het dakterras op om wat te lullen met elkaar en gezellig een biertje te doen. Het werd uiteindelijk 4.00 voordat ik in bed lag. Uhmm sommige dingen kunnen beter niet in je blog staan haha.

Donderdag werd er afscheid genomen van de groep. Mijn bus zou pas om 22.00 vertrekken dus dat betekende dat ik nog een hele dag voor de boeg had. Ik besloot om alleen de bus naar Bondi Beach te nemen. Zo gezegd zo gedaan lag ik daar nog geen 10 minuten of ik kwam alweer Roel en Tim tegen. Een superchille dag gehad. Bondi beach is echt een supermooi strand met hoge golven waar echt superveel mensen surfen.

Voordat mijn bus vertrok ben ik nog stiekem het oude hostel ingedoken om even te gaan douchen. Ik had al uitgecheckt dus dat mocht eigenlijk niet. Daarna nog in een park gezeten in mijn eentje waarbij ik Jill,Marielle en Quirini tegenkwam. Wie nog ooit durft te zeggen dat ik eenzaam word haha.. Met mijn backpack op mijn rug ben ik de hele Pitt Street doorgelopen wat best wel een eindje is. (goed voor mijn conditie), daar heb ik nog een tijdje gewacht en o.a mijn dagboek bijgewerkt. Boven mij zaten allemaal vleermuizen dus dat was echt wel supergaaf.

De busrit naar Byron kan ik kort over zijn. Slaapzak mee de bus in. Welterusten.

Vrijdag (vandaag dus) kwam ik aan in het centrum van Byron Bay. Byron Bay is echt een surfoord voor backpackers en dus helemaal ingespeeld op backpackers. Slaapplaatsen genoeg zou je zeggen. Nee dus, alles zat vol. Opzich ook geen probleem want zonder slaapplaats ga je niet dood, alleen het slaapt minder lekker. Gelukkig kwam ik na een tijdje lopen toch bij het YHA waarvoor ik voor $ 34,50 2 nachten kon blijven. Dit hostel heeft een zwembad en ziet eropzich wel redelijk uit. Alleen niet echt lekkere prijzen.

In Byron Bay is op dit moment weinig werk te vinden dus ik denk dat ik hier maar een weekje blijf. Er is in ieder geval geboekt tot donderdag. Jammer genoeg vind mijn bankrekening dat ik verder moet reizen. Er is hier een hoop te doen (o.a skydiven), maar dat bewaar ik wel voor als mama hier is haha.

Vandaag ben ik trouwens hier naar het strand geweest. Een fabelachtig strand. Echt zoals je in de boekjes zit.

Ik hoorde dat er regen was bij jullie? Balen zeg. Hier is het ongeveer 27 graden.

No Worries Mate!

Rene

  • 03 Oktober 2008 - 07:31

    Niki:

    Hahahah ons lekker jaloers maken wel daar heb je die 27 graden niet voor nodig, ik wordt er sowieso wel jaloers van! Klinkt super allemaal, mijn commentaar wordt straks nog een beetje eentonig ben ik bang;)
    Liefs

  • 03 Oktober 2008 - 07:44

    Portiertje's Koos En:

    Dat klinkt weer super ouwe doerak. Wrijf dat Kutweer er nog maar in. Iedereen van Portiertje naar Byron Bay! Xje hai

  • 03 Oktober 2008 - 09:05

    Je Moeder:

    Skydiven? ik? Ik ben al bang op de tweede trede van mijn keukentrap hahaha. Enne ja het onweerd hier zelfs!

  • 03 Oktober 2008 - 09:55

    Nikki:

    Klinkt allemaal super schat! Maakt me behoorlijk jaloers!
    Het regent hier, onweer hier, stormt hier.. maarjaa als ik de ib groep vraag om een paar duizend euro zullen ze me raar aankijken :P
    Ik kijk uit naar je volgende avonduren!

    Kusje

  • 03 Oktober 2008 - 10:31

    Papa:

    Met een auto rond trekken lijkt mij ook wel wat , ik dacht dat je alles met openbaar vervoer zou doen en lopen.
    Ik zit al te denken om ook met ingie langs te komen en een dikke camper te huren . wie weet maak maar veel plezier .

  • 03 Oktober 2008 - 11:07

    Papa:

    Met een auto rond trekken lijkt mij ook wel wat , ik dacht dat je alles met openbaar vervoer zou doen en lopen.
    Ik zit al te denken om ook met ingie langs te komen en een dikke camper te huren . wie weet maak maar veel plezier .

  • 03 Oktober 2008 - 15:31

    Chiara:

    stokgeil 27 graden!
    zon-zee-strand wat een luxe weer..
    je hebt het allemaal weer goed voor mekaar skeet.
    het is hier alleen maar hoere weer in dit pis land en dan moet ik met me krukken ook nog telkens naar station lopen door 't pokke weer!
    maar ik blijf positief, want volgende week hoef ik waarschijnlyk al niet meer met krukken maar mt een rolstoel:D
    & misschien ook nog gips.
    dus het gaat allemaal lekker hierzo.
    naja schat pas goed op jezelf and have fun.

    -XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX-

  • 03 Oktober 2008 - 16:02

    Patrick:

    Jij schrijft tenminste nog een beetje verhalen waardoor je een voorstelling kunt maken van wat je allemaal meemaakt daar.. (in tegenstelling tot mijn broer)
    maar wederom 1 woord voor je belevenissen: SUPER..!!
    Gegroet..

  • 04 Oktober 2008 - 08:50

    Linds:

    sjonngeeeee en dan te bedenken dat je de helft hier nog niet in hebt gezet:P ik verwacht binnenkort een mailtje met alle weggelaten delen he:P vanavond stappen met loek en bouk denk ik maar..moeten toch wat zonder jou;)!
    genieten doe je in iedergeval:)!(K)

  • 05 Oktober 2008 - 11:43

    Ome Ron:

    fijn tehoren dat alles zo goed gaat veel plezier

    groetjes Ome Ron en tante Karin en kids .

  • 05 Oktober 2008 - 18:44

    Van Binsbergen:

    Lafjes er tegenaan gehangen.. geneukt geneukt.. Het is Uruguay en dan links en daar staat een hutje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 79002

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: