Weekje Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu Weekje Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Weekje Byron

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

04 November 2008 | Australië, Byron Bay

G'day

Samenvatting onderaan. Asjeblieft Mies

Zo, ben ik weer voor een kleine update. Ik denk dat dit verhaaltje niet zo lang wordt als de vorige verhaaltjes maar ik heb wel weer een bijzonder leuke week achter de rug. Een week zonder problemen en veel zon!

Nahh, dan beginnen we waar we gebleven waren..Dinsdagavond. Dinsdagavond is trivia pursuitavond in het hostel. Het kost 2 dollar en dan doe je mee. Dat deed ik dus, ik schreef me op het laatste moment maar in. De vragen waren internationaal en veel over films enzovoort. Meestal val ik in slaap tijdens films dus veel vragen wist ik niet. We hadden 27 van de 40 vragen goed en werden 4e van de 8. Er was ook een loting waar o.a een gratis skydive werd weggegeven en een trip naar fraser island. En..Ik won de trip naar Fraser Island!! Fraser Island is een zandeiland waarmee je kunt scheuren met een 4x4. Helemaal geweldig, hierbij zaten ook nog 2 overnachtingen in Rainbow beach. Helemaal geweldig. Na triviant gingen we nog pokeren. Inleg 5 dollar, en.. hier won ik ook (35 dollar). Een leuk dagje, het werd wel erg laat en de volgende dag zou mijn eerste werkdag worden.

Naja Woensdag dus gewerkt van 10 tot 13.00. Heerlijk jobje is het toch, beetje voor de winkel staan en mensen naar binnen lokken. Doordat mijn engels beter word en ik hier al een tijdje rondwandel ken ik nu best veel mensen in het hostel, en ook van andere hostels dus als mensen binnekomen maak ik nu een gezellig praatje en de tijd vliegt dan echt.

Woensdagavond was de avond van Cockatoo paul!! Cockatoo Paul reist een beetje door heel Australie en kan didgeridoo,drums,gitaar en zingen tegelijk. Ik zat de hele tijd bij een groepje mensen uit Bristol, near Wales. Wat super gezellig was.

Cockatoo Paul: http://au.youtube.com/watch?v=eBjSbMhu54Q

Donderdag weer werken. Deze keer van 10 tot 13 en van 16 tot 19. De tijd ertussen ging ik lekker naar het hostel terug voor een ontspannende duik in het zwembad. Nee zo slecht heb ik het niet hoor!! 'savonds was een pokertoernooi in het dorp waar me met een aantal gasten heen gingen. O.a iemand uit Israel die op het strand slaapt omdat zijn geld op is. Hij leeft al een tijd met weinig geld en vind het zonde om geld te betalen om te slapen zegt hij. Fantastisch!! Naja, om een lang verhaal kort te maken ik lag er snel uit! 2 andere haalden de finaletafel maar niet de prijzen! Daarna gingen we door naar het strand omdat daar een kleine meeting zou zijn van het hostel. Er was een kampvuurtje, er waren gitaartjes, er waren drums..Er was dus gezelligheid, erg veel gezelligheid. En ook deze avond werd het weer laat haha. Beetje eentonig verhaal misschien.

Sfeerinpressie camping, gevonden op Youtube:
http://au.youtube.com/watch?v=HNBjTcgWlM8&feature=related

Vrijdag na het werk (19.00) terug naar het hostel en even een goede maaltijd gekookt voor mijzelf. Vlees met paprika en ui op brood. Heerlijk, beetje mijn favoriete menu hier. Daarna zouden we naar een huis gaan van een local met een ontzettende grote groep want het was tenslotte halloween. (Soort mix van carnaval en sint maarten vind ik het maar). Mjah dat huis konden we niet vinden en we besloten dus maar uit te gaan. En het werd later, en het werd later..

Even samenvatting van de dagen vrijdag t/m maandag. Ik bleef op het hostel en met een groep elke avond gezeten en wat gedronken. Het groepje bestaat uit o.a uit 3 Israeliers. Ja, je denkt Israeliers haha, maar dat zijn echt ontzettend vriendelijke mensen. Ze maken elke dag een heerlijke maaltijd (om 21.00) en dan mag ik altijd even aanschuiven. De 2 heren hebben ieder 3 jaar in het leger gezeten en de dame in het gezelschap 5 jaar. (3 jaar betaald).

En maandag, de leukste avond vind ik van de week, was de Talent Show. Het begon om 19.00 dus na mijn werk gehaast om niets te missen. In de talent show showt iedereen zijn talent. Jammer genoeg heb ik weinig muzikaal talent maar luisteren is misschien wel leuker. En sommige kunnen echt fantastisch spelen. Onwijs super is die avond. De Israelier die op het strand slaapt deed zijn verhaal. Een bijzonder verhaal, reizen zonder veel geld. Hij is o.a een jaar in India geweest..

Met mijn verdiende geld heb ik tot nu een paar hostelovernachtingen extra geboekt in Rainbow beach en hervey bay en sydney. Ik ga 22 november naar Rainbow Beach waar ik 25 november wordt opgepikt om met een groep naar Fraser Island te gaan. Onzettend gaaf schijnt dit te zijn. Na deze trip weer 2 uur omhoog richting Hervey Bay voor een nachtje om daar het vliegtuig terug te pakken naar Sydney! Van 29 november tot 6 december ga ik daar een beetje ronddwalen haha. Ik werk nu elke dag van 10.00 tot 19.00 met een pauze van 13.00 tot 16.00. In die tijd ga ik dus meestal naar het strand (heerlijk water nu) of terug naar het hostel voor een middagslaapje, een hapje eten of een duik in het zwembad. Ik ga volgende week dinsdag skydiven!! (300 dollar, 14.000 feet) en mama sponsort de foto's dus als dat kan zal ik die volgende week wel plaatsen. En dan daarna nog even doorwerken voor nog meer tripjes hier.

Dus als ik terugkom in Sydney heb ik alvast 2 van de drie must-do dingen gedaan. Nu alleen nog naar Ulury/Ayers Rock. De tours zijn duur en misschien ga ik daar wel met de camper heen. Dus nog niet boeken. Ik ga nog snorkelen waarschijnlijk hier, kayaken en musscien nog whale watchen. Het kan allemaal want ik werk dus 6 uurtjes p.d en van dit geld kan ik tourtjes boeken.

Samenvatting voor Mies:
It's a lovely place. The weather is fine, the beach is a hot spot and people are friendly. No worries!

Mijn volgende update komt denk ik als ik geskydived heb.

Cheers buddy's
Rene


  • 04 November 2008 - 05:23

    Nikki:

    Volgens mij kom jij echt niet meer terug ;), geniet jij daar veelste veel!

    Kusje

  • 04 November 2008 - 08:02

    Diana Libanon:


    Van harte gefeliciteerd.
    met je trip naar fraser island..!!!

  • 04 November 2008 - 08:15

    Milou:

    heerlijk om te zien dat je zo geniet schat, precies wat jij verdiend!
    we missen je!

    dikke kus

  • 04 November 2008 - 09:11

    Papa :

    Weer een mooi verslag jongen ik ben blij dat je zo geniet en vind het erg lief dat je aan de verjaardag van je zusje heb gedacht.
    Was weer fijn om je tespreken voor de telefoon ik mis je heel erg . Kus Papa

  • 04 November 2008 - 10:35

    Bertrand Du Montagne:

    JOOOOOOOOOOOOOODEEEEEEEEEE

    JOOOOOOOOOOOOOODEEEEEEEEEE

    Heb je voor die drie lieve mensjes al jou favoriete imitatie van een Duitse politicus gedaan, die in 1933 werd gekozen tot bonsdkanselier van Moffica?

  • 04 November 2008 - 15:53

    Ome Ron:

    allemaal weer top rene,geniet ervan.

  • 04 November 2008 - 18:03

    Niki:

    Wouw mazzelpik! Ff een tripje winnen.. pff.. Verder ben ik erg jaloers op je skydiven, altijd al willen doen.. :D
    Maar doe je wel voorzichtig!
    Geniet!
    Liefs!

  • 05 November 2008 - 07:13

    Chiara:

    skydiven is super vet!
    zo te zien heb je het top daarzo schat.
    geniet lekker!

    xxx

  • 05 November 2008 - 21:32

    0pa En Oma:

    heb je de verkiezingen nog gevolgd in amerika?ik ben de hele nacht opgebleven.leuk dat je oma heb gesproken.je blijft wel hangen op dezelfde streek .maar je hoort straks bij de bekende personen en willen ze je niet meer kwijt.nou kleine grote vriend wij vinden je e mails heel leuk .veel liefs van opa en ook van omaxxx

  • 06 November 2008 - 08:30

    JeMams:

    Vandaag over 1 maand kom ik aan om meetegenieten!!wow, ben net zo jaloers als iedereen ( behalve dat sky-diven :) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 78998

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: