Hare Krishna!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu Hare Krishna!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rene Oud - WaarBenJij.nu

Hare Krishna!!

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

28 Oktober 2008 | Australië, Sydney

G'day mates

Zo ben ik weer hoor. Nou ik kan jullie zeggen; ik leef nog. Een aparte,zeer bijzondere week weer beleefd.

Laten we beginnen bij gewoon de vorige blog. Op donderdagavond om 18.00 dus gaan pokeren in het cafe. Het was gratis dus dat doen we dan natuurlijk, en ik mocht zeggen het was zeer geslaagd. De buy-in was gratis en het bier was goedkoop. Als je eruit lag kon je je weer inkopen als je strippenkaart vol was (5 biertjes) en tot de 3e level blinds. Een bijzonder leuk concept moet ik zeggen met echt een enorme drukte. Aan het toernooi deden 24 man mee, allemaal locals dus dat was wel apart moet ik zeggen. Onderling hebben ze ook een competitie en wie dat wint wint 10 strippenkaarten (50 bier). De dagprijs is een 6-pack Bundaberg. Naja ik werd 4e en het was om een uur of half 12 afgelopen en dat kwam perfect uit. Want mijn bus zou om 12.00 vertrekken. DACHT IK. Ik nog een keer dubbelcheck; en wat bleek..hij vertrok pas om 03:00 en het was toch best fris.. maar ik had ook geen zin om 40 dollar voor een nacht te betalen voor 2,5 uur slaap. Ik een pub in die nog wel open was. In Australie kan je vaak boven in de pub slapen (soort hostel/hotel). Maarja dit kostte ook 40 dollar..Dus ik gewoon vragen of ik voor 10 dollar niet gewoon op een bank 2 uurtjes een boekje kon lezen. naja baas kwam eraan, en.. Ik mocht wel gratis boven voor 2 uurtjes ff op de gang chillen op een bank. Nahh geregeld en om 3 uur ging de bus richting Brisbane..Om 7 uur kwam ik daar aan en dan blijkt hoe klein de wereld is. De meiden uit castricum die al eerder uit het slavendrijversdorp waren verbannen kwam ik daar tegen, evenals 2 duitse gasten uit het hostel in Byron. Ganzz toll..

Om half 11 opweg naar Murwillumbah, lastige naam inderdaad. Dat was ongeveer 2 uurtjes rijden, maar in NSW gaat de klok een uurtje vooruit dus kwam ik half 2 aan. Een dorp opzich, maar op het eerste idee wel leuk. Hier zou ik opgehaald worden door degene van het WWOOF adres. Wat ik begrepen had van de vrouw in Byron was het een soort voedselbank. Achteraf kon je het zo wel noemen maarja..Ik kwam dus terecht in een community van Hara Krisna. Nee, dit is echt geen geintje. Ik zat er middenin. Op een berg, 20 minuten van Murwillumbah af zonder openbaar vervoer. Op de berg stond de 'tempel' waar alles zou gebeuren. Naja vol met vooroordelen kwam ik er dus al terecht, maar het bleek toch anders.

Ik kwam dus op vrijdag aan en was vrij, lekker begin toch? Beetje gechilld met de jongens die er ook waren (2 fransen en een duitser). Rustig aan gedaan, muziekje erbij. Aapje in de boom, mooi man.

Zaterdag de eerste werkdag. Ze hadden me verteld om om half 8 boven bij de tempel te zijn. Ik schoentjes uit en naar binnen. Muziek maken en allemaal rare rituelen. Ik deed met alles mee gewoon omdat het kan, er werd niets opgedrongen wat ik trouwens wel super vond. Naja die rituelen waren apart moet ik zeggen.Ik kreeg een beetje water op me kop, ik moest warme melk drinken, ik heb met kaarsjes in het rond gezwaaid en indische teksten opgebrabbeld. Het leek wel of ik in India was. Later meer over Hara Krisna in dit verhaal oke?

Het werk: Trevor werd mijn baas. Een guitige kerel van een jaar of 45 die bekeerd was tot Hara Krisna. Meelullen en weinig werken dus voor mij. Hij was overal geweest in Australie; geboren in Adelaide, in Perth gewoond, Alice Springs, Darwin. Getrouwd en weer gescheiden en nu een beetje profiteren van het gratis eten van Krisna in ruil voor 4 uurtjes werk in de keuken of in de tuin. En wel een dikke subaru rijden; je kent het misschien wel.

Nee zonder gekheid, een onwijs aardige man. Het werk (4 uurtjes pd)hield in dat ik eerst bijvoorbeeld de sperziebonen ging plukken en daarna de sperziebonen zelf ging snijden en in een maaltijd stoppen. Nu ben ik niet echt de nieuwe Jamie Olivier dus ik heb vooral gekeken en af en toe een bordjes afgewassen en broodjes gesneden. Jammer genoeg eten deze mensen geen vlees. Ze zijn vegatarisch, maar ze eten ook geen eieren (dit vinden ze ook doden want je eet de vrucht) en ook geen vis. Wel melk, want voor melk hoef je een koe niet te doden. Nee dat snap ik, ik kom niet uit een ei dacht ik..Maarja de clou; het was goed te doen en na de lunch 13:30 was ik klaar.

Na het werk weer even terug naar m'n guesthouse en boekje gelezen. Op een gegeven moment wilde ik wel even naar de stad, maarja geen openbaar vervoer. En wat doe je dan?? Liften natuurlijk, een onwijs leuke ervaring. Ik ging aan de weg staan bij de community en altijd binnen een minuut of 10 kwam er wel iemand aan die naar de stad ging en ik dus kon meerijden. Meestal zelfde gesprekken, en 20 minuutjes rijden. Heerlijk, raampje open. In het dorp aangekomen even naar de Coles (Supermarkt) voor wat echte melk. (niet meteen van een koe af) en brood met chocoladepasta voor als ik tussendoor honger had. En dan als niemand keek; de Subway in. Ik voelde me bijna een verrader. "Poison, they kill animals" zeiden ze..

De terugweg was meestal een ander verhaal. Er wonen ongeveer 60 mensen op die berg daar en je moest er net een treffen die terug ging. Ik ben soms ook met andere meegweest wat opzich wel leuk was, soms iets minder. Er was een man, jaar of 50, die net was gescheiden en mij MOEST vertellen dat alle vrouwen dangerous waren. Ze zijn alleen op je geld uit; Naja die man had ook zijn zegje gedaan en ik was terug.

Zondagavond was een feestdag voor Hara Krisna , en op zaterdag was het een latertje geworden dus ik ging gewoon wat later naar de tempel. Om 8:15 kwam ik dus met een half-zatte kop die tempel binnen en ik was net op tijd voor het leukste van het ochtendgebed. De uitleg van de teacher over Hara Krisna. Hier had ik wat aan, zo stak ik er nog wat van op moet ik zeggen. En dit was nog best wel boeiend moet ik zeggen, en dat Hara Krisna was nog niet zo gek dacht ik..Sommige leraren vertelde een verhaal over iets wat ze meegemaakt hadden bijvoorbeeld in India of Nieuw Zeeland en dat was boeiend, sommige gingen teksten vertalen wat bijzonder slaapverwekkend was. Ik was bekaf en Trevor zei dat ik naar Richard moest gaan voor de klusjes want hij moest andere dingen doen vandaag. Ik had zo'n vermoeden dat Trevor niets tegen Richard had gezegd en ik ben hem dus gepeerd en even verder geslapen. Niet gewerkt op zondag dus haha!

Om 15:00 ging ik weer naar boven (de tempel) en er waren al wat mensen. Ook van buitenaf. Sommige haden wel 4 uur gereden. Erg leuk om ook met andere mensen te praten daar..En het werd een feest (zie filmpje).. En dit op Hara Krisna (de god) te, hoe noem je dat, pleasen.

En toch had ik het toen ik mijn bed lag wel een beetje gehad al moet ik zeggen. Ik ben voor zoiets te nuchter denk ik. Soms irriteer ik mij aan de mensen daar, ze geloven in iets zo iets stelligs om iets wat nooit bewezen is (ja daarom heet het geloof). Ze leven voor maar een doel en dat is de god te eren enzo. Iedereen moet zelf weten hoor of hij gelooft, maar het is gewoon niet echt mijn ding. Ik had wel door als ik meedeed dat ik dan van alles voor elkaar kreeg. Liftje hier, liftje daar enz..Beetje slecht maarja zo werkt het. Ik heb zelfs een keer gehad op de terugweg dat een devotee (iemand van de community) mij zag langs de weg terwijl hij net aan het werk was. (Hij reed met een schoolbus) en hij stopte. "Do you wanna go back, Jump in". Ik: "Yeah, Thank You. Hare Krisna". Dus in een schoolbus met kleuters terug naar de middle of nowhere.

Maandag weer gewerkt en wat bleek. Er ging iemand de dag erna naar Byron Bay. Een soort thuis en daar had ik eigenlijk wel weer onwijs zin in haha. Ik had gehoord dat je voor 11 dollar op de camping kon staan en ik dus gebeld. VOL!. Klote....Naja ik zou toch wel gaan en iets regelen, tenminste dat dacht ik. De volgende morgen ik dus maar vroeg opgestaan om weer mee te doen met die rare rituelen, beetje te zingen enzovoort om niet hara krisna te pleassen, maar die jongen waarmee ik meereed. Wat bleek, hij ging niet. Ik had er de pest in en had mijn spullen al gepakt. Omdat de klootzakjes uit Stanthorpe gestort hadden (235 dollar) had ik besloten om toch maar de bus te pakken naar Byron. 17 dollar..

Oja! Mijn WC en douche was ergens anders en zodoende moest ik dus 'snachts om te pissen naar buiten. En toen op een nacht schrok ik mij toch de tering toen ik een stap deed; zo fjieots iets hoorde ik in het gras. Ik zie niet zoveel in het donker zonder lenzen dus ik kon niet zien wat het was. Later, de dag erna zag ik op precies dezelfde plek een slang. Naja je begrijpt wel dat ik vanaf toen lekker tegen een boom heb staan zeiken. Doodeng

En nu? Nu ben ik aangekomen in Byron en ze hadden wel plek op de campsite. Dus meteen even voor een weekje geboekt. Maar ik had geen tent, die heb ik dus geboekt en zelf opgezet. Ik ben zeer benieuwd of hij nog staat als ik zo terugkom. Even Beltegoed gehaald dus ik ben weer te bereiken en naar mijn oude werkgever gegaan hier. Jahoor, morgen beginnen.

Het plan wijzigt bij mij vaak, maar in principe kan ik hier tot 30 november blijven en dan kan ik voor ongeveer 700 dollar tours boeken hier. Ik denk dat ik van dat geld ga Skydiven hier. Ook ga ik denk de tour boeken naar Fraser Island of Ayers Rock. Dan heb ik in ieder geval 2 van de 3 must-do things gedaan (voor mij, dat was het lijstje voor vertek). Ik ga namelijk niet weg voordat ik in Fraser ben geweest, voordat ik heb geskydived en ik ga niet weg voordat ik Ayers Rock heb gezien. En snorkelen in de great barrier reef en zeilen op de whitsundays doe ik als ik wat geld over heb. Maar in ieder geval wel een super plan denk ik.

Toen ik net terugkwam waren er gewoon nog dezelfde mensen als ik toen ik wegging dus het wordt vast weer gezellig vanavond. Morgen mijn eerste werkdag; 5 dagen per week 3 uurtjes per dag. En ik ben vrij op zaterdag en zondag, dus opzich wel goed geregeld.

Ik heb weer filmpjes gemaakt: Hier de link: http://au.youtube.com/results?search_query=reneoud&search_type=&aq=-1&oq=

Foto's komen denk ik nog wel even!

Cheers
Rene!






  • 28 Oktober 2008 - 06:43

    Papa:

    Dat was weer een mooi verhaal ik heb alleen het idee dat je een beetje blijf hangen en niet echt een rond reis maak .Ik hoop dat je weer telefonisch bereikbaar bent .En of het nu Hare Krisna heet boedha of weet ik veel er is maar een god en die is er voor iedereen dus ook voor jouw jongen . Ik ga je bellen straks . Pas goed op je zelf jongen dus doe je best God doet de rest . Kus je vader .

  • 28 Oktober 2008 - 06:57

    Leoon:

    Naja, ik ga niet over god praten, je weet hoe ik daar over denk, maarja, als je ervan kan leven, met wat je daar doet! (Y) Mis jou!! XXXX

  • 28 Oktober 2008 - 07:00

    Leone:

    Owja, dat ik Senna je filmpje liet zien en vertelde dat je daar nu was. vroeg hij: "Is hij daar nu? In dat Café? "

    Geweldig niet?

  • 28 Oktober 2008 - 09:14

    Nikki:

    Hee pas op he! Niet alle vrouwen zijn gevaarlijk!
    Maar jezus zeg! Wat jij daar allemaal wel niet meemaakt ;) Heerlijk..
    Nu nog even je filmpje kijken!

    Dikke Kus

  • 28 Oktober 2008 - 10:15

    Opa En Oma:

    Hoy Lieverd.
    Geweldig,wat je allemaal meemaakt man.
    Wat doe je veel ervaringen op he.
    Pas je wel goed op jezelf?.
    We missen je wel hoor.
    Zaterdag hebben we Luca nog gezien.Wat groeit hij joh.Lief kereltje .
    Nou man, tot de volgende keer maar weer .
    Veel liefs van je opa en oma,xxx

  • 28 Oktober 2008 - 12:55

    Niki:

    Haha geweldig! Waar jij toch allemaal niet beland..
    Je filmpjes zijn ook echt leuk, vooral leuk om je stem zo af en toe ook nog te horen;) "Fantastisch toch" haha ik miste je stopwoordje al ja.. ;)
    Geniet!
    Liefs!

  • 28 Oktober 2008 - 13:08

    Chiara:

    haha wat een belevenisen weer!
    ziet er goed uit alleen dat van die vrouwen zijn dangerous is totaal niet waar ;)
    nou lieverd kijk uit met pissen want straks heb je er een slang aan hangen.

    dikke kus

  • 28 Oktober 2008 - 13:53

    Je Mams:

    Ja, dit maak jij weer mee! Geen vlees, ik had je ook kunnen vertellen dat je dat niet volhoudt :)
    p.s. Ik begin me een beetje zorgen te maken over je Pa ;)

  • 29 Oktober 2008 - 16:12

    Bertrand Du Montagne:

    Een logische, doch irrelevante vraagt reist naar mijn hoofd: Heb je al kip coran blue geïmporteerd?

  • 29 Oktober 2008 - 16:52

    Papa:

    Ik heb je filmpjes gezien zo kookte ik ook mijn eitje .

    Je kan ook een tosti maken met een strijk ijzer :-)

  • 02 November 2008 - 10:57

    Ome Ron:

    mooi om zoveel evaring op te doen sky diving en snorkelen in een baai moet je zeker gaan doen heb ik ook altijd gewild en nog steeds niet gedaan. ben trots op je hvj en mis je. xxxxjes ome ron.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2009

The end

03 Januari 2009

Van de hel in de hemel

23 December 2008

The Outback!!

15 December 2008

Great Ocean Road

12 December 2008

Wicked!!
Rene

24 September gaan we richting Australie. Ticket is geregeld. Backpacken!!!

Actief sinds 29 Feb. 2008
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 79032

Voorgaande reizen:

24 September 2008 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: